پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام خمینی(ره)

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن ایام ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، همایش "سیره امام امت"، به همت معاونت تهذیب مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز، در این مدرسه برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از شیراز، در همایش "سیره امام امت" که به مناسبت بیست وهفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز برگزار شد، حجت الاسلام حیدر عارف پور، طی سخنانی اظهار داشت: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی حرکت معنوی و اجتماعی خود را بر اصل معرفت و اعتقاد متکی به تحقیق و تسلیم بی قید و شرط از دستورات و فرامین خداوند بنیان نهاد.

مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز خاطر نشان کرد: سیر ارتقاء معنوی و رشد امام(ره) از آنجا آغاز می شود که آن بزرگوار با کسب اعتقادات تحقیقی تمام تلاش و همت والای خود را بکار می گیرد تا در سرزمین اعمال و رفتار خود هیچ بذری جزء رضایت خداوند نپاشد و اخلاص را سرلوحه عمل خود قرار می دهد.

وی در ادامه با اشاره به اخلاص حضرت روح الله(ره)، ابراز داشت: زهد و تقوا و پاکدامنی امام خمینی(ره) از آغاز تکلیف زبانزد خاص و عام بوده و تا به حال کسی نتوانسته کوچکترین نقطه ضعفی در زندگی امام(ره) پیدا کند.

این استاد حوزه افزود: امام(ره) در ابعاد مختلف عبادی از انجام فرائض و تقید به مستحبات و ترک محرمات و دوری از مکروهات گرفته تا عشق و توجه به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام نمونه و مثال زدنی بودند.

وی در پایان  گفت: بر همه جهانیان از دوست یا دشمن، از موافق یا مخالف انقلابی و غیر انقلابی همانند روز روشن است و همگی به این مسئله اعتراف و اذعان دارند که امام تا آخرین لحظه حیات محور مبارزه استکبار و ظلم وستم بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha