پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ربانی - رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ امروز این میراث گران ‌بهای شیعه به دست ما رسیده و طلاب و روحانیون باید آن را حفظ و به نسل بعدی منتقل کنند و بدانیم اگر جوانی از دامن اهل‌بیت(ع) جدا شود ما مسئول هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ربانی، در بیست و نهمین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در شیراز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در روزهای اخیر بحث تمدن اسلامی را مطرح کردند، گفت: ما نسبت به فرمایشات معظم له مسئولیت داریم، چون برگرفته از یک جمع بندی عالمانه، آگاهانه و حکیمانه است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند که ما دشمنان فراوانی داریم و در شرایط عادی زندگی نمی‌کنیم، ادامه داد: دشمنان ما نهایت تلاش خود را می‌کنند که جمهوری اسلامی را نابود و در این راه از همه امکانات و سرمایه‌های خود استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان کرد: من باور دارم اگر به درستی تحلیل کنیم که در چه موقعیتی قرار داریم و دشمن و خطرات آنها را بهتر بشناسیم، بسیار بیشتر با یکدیگر همدل و مهربان خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: مرکز خدمات برای تحقق تمدن اسلامی به افسران ارشد حوزه فرهنگ دینی کمک می‌کند و البته در آغاز راه قرار دارد و نیاز است که همت مضاعفی به کار گرفته شود تا به هدف مقدس خود برسیم.

وی افزود: حضور شیعه در ایران محصول بیش از هزار سال تلاش علما و بزرگانی است که امروز این میراث گران ‌بها را به دست ما سپرده‌اند و اگر علما نبودند، امروز ما شیعه نبودیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: امروز این میراث گران ‌بهای شیعه به دست ما رسیده و طلاب و روحانیون باید آن را حفظ و به نسل بعدی منتقل کنند و بدانیم اگر جوانی از دامن اهل‌بیت(ع) جدا شود ما مسئول هستیم.

وی با اشاره به انتخاب شعار مرکز خدمات حوزه با عنوان «آینده‌نگری، ارتقا هدفمندی خدمات، اقدام و عمل» در سال 95، گفت: ما باید به یک برنامه پنج ساله برسیم و مشخص شود که به واسطه فعالیت ما چند طلبه فاضل از دغدغه معیشت رها می‌شوند و به نقاط علمی می‌رسند و باید ببینیم این اهداف چقدر می‌توانند اهداف بلند مرکز را تضمین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: هدفمندی خدمات تا حدودی اجرا شده است، ولی ارتقا، تعمیم و گسترش باید در همه سطوح ایجاد شود و اقدام و عمل به این معنا است که یک سری کارهای مقدماتی انجام شده است و حالا تلاش شما در صف و ستاد را می‌خواهد؛ یعنی موقع اقدام است.

وی با بیان اینکه وظیفه مرکز خدمات حمایت از یک صنف نیست، گفت: رسالت ما حمایت از مأموریت روحانیت است و باید کاری کنیم طلاب و روحانیون بهتر درس بخوانند تا رسالت خود را بهتر انجام دهند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه نگاه ما باید برخاسته از مطالعه و تحقیق باشد و برنامه‌ها مورد مطالعه قرار گیرد، گفت: اگر بدون آگاهی و علم حرکت کنیم از مسیر خود دور خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه مرکز خدمات باید نظریه خدمت رسانی در اسلام را ارائه کند، عنوان کرد: مرکز خدمات یک مجموعه حوزوی و خدماتی است و باید در کنار خدمات رسانی به آن جایگاه برسد که به عنوان پشتیبان جمهوری اسلامی در بعد نظری در حوزه مأموریتی خود عمل کند.

وی، مطالعه در بین مدیران و مسئولین مرکز خدمات را مهم برشمرد و گفت: مدیران مرکز خدمات اگر نتوانند زمانی را برای مطالعه در حوزه مأموریتی خود قرار دهند نمی‌توانند از حوزه علمیه حمایت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha