چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 378869
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
مسابقات ورزشی حوزه

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) تأکید بسیاری بر ورزش کردن و ترویج ورزش داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام  حسین صبوری یکشنبه‌ شب در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ورزشی سال 94 مرکز خدمات با بیان اینکه خاندان وحی خانواده‌ای ورزشی بودند، گفت: پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) علاوه بر ورزشکار بودن تأکید بسیاری بر ورزش کردن و ترویج ورزش داشته‌اند.

وی بیان کرد: در روایات داریم که امام علی(ع) در نوجوانی به ورزش کشتی می‌پرداختند و با آمادگی بدنی‌ای که داشتند همیشه در مسابقات برنده می‌شدند به این دلیل است که یکی از القاب امام علی(ع) ظهیر به معنای پیروز است.

نویسنده کتاب ورزش در اسلام گفت: پیامبر(ص) در روایات متعددی دعوت به ورزش کرده‌اند و در برخی روایات داریم که پیامبر(ص) حتی ورزش را به خانه‌ها برده و فرزندان خود را به ورزش و مسابقه دعوت می‌کردند.

وی ابراز داشت: برگزاری جشنواره‌های ورزشی ویژه خانواده‌ها کار بزرگی است که توسط مرکز خدمات انجام می‌شود و موجب شده است که ورزش وارد خانه‌ها شود.

حجت الاسلام صبوری عنوان کرد: در روایت داریم که پس از بازگشت پیامبر(ص) از جنگ تبوک، اسامه به ایشان پیشنهاد مسابقه شتردوانی می‌دهد. پیامبر(ص) قبول می‌کنند و مسابقه می‌دهند. مسابقه بسیار به هم نزدیک بوده به طوری که پس از پایان تشخصی برنده کار راحتی نبود و همه حاضرین پیامبر(ص) را برنده معرفی می‌کنند ولی پیامبر(ص) خودشان اسامه را برنده اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به نکات آموزنده‌ای که در این روایت است، بیان کرد: از این روایت می‌فهمیم که ورزش کردن و مسابقه دادن خوب است و پیامبر(ص) هم ورزش می‌کردند و هم به مسابقه می‌پرداختند.

محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه پیامبر(ص) در زمان جنگ تبوک 62 سال داشتند، گفت: این روایات به ما می‌فهماند که شما در هر مقام و هر سنی باشید می‌توانید در مسابقه شرکت کنید و داشتن مقام بالا دلیلی برای شرکت کردن در مسابقه نمی‌شود.

وی بیان کرد: روایت به ما می‌فهماند اگر در پایان مسابقه همه به شما گفتند که برنده‌اید ولی شما می‌دانستید که حق با شما نبوده است نباید حق کسی را بخورید.

حجت الاسلام  صبوری ادامه داد: افرادی که در مسابقات ورزشی دوپینگ می‌کنند مانند این است که حق کسی را می‌خورند که با این روایت می‌فهمیم که در هیچ شرایطی نباید حق کسی را در مسابقات خورد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha