پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ جشنواره پژوهشي بين المللي بانو امين

حوزه/ با تجليل از آثار برتر و شايسته تقدير؛ جشنواره پژوهشي بين المللي بانو امين خاتمه يافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به همت معاونت پژوهشي جامعه الزهرا(س) جشنواره پژوهشي بين المللي بانو امين، با حضور پژوهشگران برترداخلي و خارجی، امروز با معرفي آثار برتر و شايسته تقدير، به كار خود پايان داد.

اين همايش با هدف شناسايي ظرفيت‌ هاي پژوهشي بانوان در گستره داخلي و بين الملل در حوزه‌ هاي علوم اسلامي و علوم انساني به خصوص در موضوع زن و خانواده، در تالار بيداري اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

در اين جشنواره مقاله علمي پژوهشي "تطور واژگاني مفاهيم خانواده در ادبيات مفسران" توسط خانم فريبا علاسوند از مدرسان حوزه علميه قم و مقاله علمي پژوهشي "اهميت فعاليت اجتماعي –سياسي زن مسلمان در غرب" توسط خانم "توتكو گلريوز" از كشور آلمان ارايه شد.

رئيس جشنواره پژوهشي بين المللي بانو امين خانم سعيده غروي نيز به ارائه گزارشي از روند جشنواره پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین  عليرضا اعرافي رئيس جامعه المصطفي(ص) العالميه نيز در اين جشنواره به نقش اجتهاد تمدن ساز در توليد فكر و انديشه ديني در جوامع بشري اشاره كرد و به رشد حوزه هاي علميه در امر پژوهشي پس از انقلاب اسلامي پرداخت.

همچنين برگزاري نشست تخصصي "مدل روش شناختي پژوهش هاي اسلامي"، نقد و بررسي برخي از آثار با حضور هيات داوران و تقدير از ۳۳ بانوي پيشكسوت در عرصه پژوهش، برگزيدگان جشنواره، آثار شايسته تقدير از ديگر برنامه هاي اين جشنواره بود.

اين جشنواره به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا(س) و در راستاي اهتمام به گسترش فعاليت پژوهشي بانوان و با هدف ايجاد رقابت سالم علمي در عرصه مطالعات اسلامي، فعاليت خود را از ارديبهشت ماه ۹۴ آغاز كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha