جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پژوهش

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شهرستان قروه گفت: فعالیت های پژوهشی یکی از محور های اصلی آموزش و ارزیابی طلاب محسوب می شود.

حجت الاسلام محمود حمزه پور، مدیر مدرسه علمیه شهرستان قروه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان گفت: در سال جاری 80 طلبه در مدرسه علمیه قروه در پایه های اول تا ششم مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در این حوزه افزون بر برنامه ها و دروس اصلی، کلاس های دیگری از جمله آموزش تجوید قرآن کریم، درس اخلاق که یک جلسه در هفته توسط اساتید اخلاق تدریس می شود، آموزش خوش نویسی و یک جلسه در هفته نیز بحث تحلیل سیاسی پیرامون مسایل سیاسی روز کشور و جهان، به صورت فوق برنامه برای طلاب برگزار می شود.

حجت الاسلام حمزه پور به فعالیت های فوق برنامه دیگر اشاره کرد و گفت: از جمله فعالیت های دیگر، می توان به برگزاری مسابقات قرآن، اذان، دعا خوانی و در سال گذشته مسابقه دعای عرفه که به صورت طرح سوالاتی از این دعا برگزار شد اشاره کرد.

وی ادامه داد: فعالیت های ورزشی نیز برای طلاب در نظر گرفته شده و طلاب می توانند دو جلسه در هفته به فعالیت در رشته های فوتسال، والیبال و تنیس در مکان هایی که برای آن ها پیش بینی شده بپردازند. و در طول سال سه برنامه اردو که یک سفر زیارتی و سیاحتی مشهد و قم و دو اردوی داخل استانی برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان قروه درباره برنامه های تابستانی این حوزه گفت: برای این که طلاب در تعطیلات تابستان از محیط حوزه و درس جدا نباشند، دو هفته ابتدا و دو هفته انتهای تعطیلات به عنوان استراحت در نظر گرفته شده و در بقیه ایام تعطیلات هر روز سه ساعت کلاس آموزش ادبیات عرب و قرآن برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های این حوزه در ماه مبارک رمضان گفت: بخشی از ایام ماه رمضان، که جزئی از تعطیلات تابستانی است و در روز های باقی مانده طلاب به همان برنامه ها و فعالیت هایی که ذکر شد می پردازند.

حجت الاسلام حمزه پور در پایان درباره فعالیت های پژوهشی طلاب، گفت: فعالیت های پژوهشی یکی از بخش های اصلی دروس و فعالیت طلاب محسوب می شود و در هر نیم سال طلاب باید حداقل یک کار پژوهشی مرتبط با موضوعات درسی و یا بر اساس اتنخاب اساتید ارائه دهند و بخشی از نمره پایانی طلاب به همین فعالیت های پژوهشی اختصاص داده می شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha