شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مختاری-  نشست خبری

حوزه/ رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری سومین همایش تقدیر از آثار پایان نامه های تقریبی با حضور فرهیتختگاه و برجستگان حوزه در شهر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع برگزاری همایش تقدیر از آثار پایان نامه های تقریبی در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات تقریبی  در قم برگزارشد، با بیان این که  پژوهشگاه  مطالعات تقریبی بخش عمده و مهم مجمع  جهانی تقریب مذاهب اسلامی است گفت:  این پژوهشگاه به دنبال ایجاد برقراری ارتباط، همدلی و وحدت در میان مذاهب اسلامی و اجرای منویات رهبر انقلاب در راستای خلق امت واحده است.

 وی با بیان این که در حال حاضر جهان پر از خشونت، فتنه و توطئه از سوی دشمنان است و در رأس این برنامه و توطئه ها علیه امت اسلام صهیونیزم قرار دارد بیان داشت: عمده هدف دشمن ایجاد منازعات و اختلاف از بین بردن اتحاد و وحدت و ایجاد رخنه و شکاف در میان مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان اینکه جبهه استکبار از این طریق می خواهد جلوی نفوذ اسلام در منطقه را بگیرد افزود: اسرائیل از یک طرف قرآن را آتش می زند و از سوی دیگر گروهای افراطی با تفکر افراطی منحرف  را به وجود می آورد و در حال حاضر همه این جنایت و کشتار وحشیانه درمنطقه ریشه در اسرائیل و جبهه استکبار دارد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان اینکه در حال حاضر مسلمانان و مراکز اسلامی و گروه های معتدل با تمام وجود برای مقابله با برنامه و طرح های اسرائیل به میدان آمده اند گفت: پژوهشگاه تقریب نیز در همین راستا فعالیت های خوبی مانند تولید آثار و مقاله و کتاب انجام داده است.

وی با بیان این که یکی از آن آثار تولید شده کتاب « السنه النبویه فی مصادر المذاهب اسلامی» است و 13 سال کار تحقیقاتی آن به طول انجامید و در بیروت به زودی به چاپ خواهد رسید عنوان کرد: این مجموع که ایده مرحوم آیت الله العظمی بروجردی است، تماما به عربی است و در همایشی در بیروت رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان این که یکی دیگر از فعالیت های پژوهشگاه شناخت جریان های تکفیری در مجمع است گفت: طراحی و کار­­ آن از حوزه شروع شده و در حال حاضر دانشگاهیان نیز در این فعالیت همکاری می کنند.

رئیس پژوهشگاه  مطالعات تقریبی در ادامه به برگزاری سومین همایش تقدیر از آثار اشاره کرد و بیان داشت: مطابق هر سال همایشی در یکی از شهرها برگزار می شد، امسال این همایش از سوی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

وی گفت: این همایش روز چهارشنبه ۲۲اردیبهشت ماه جاری و با حضور فرهیختگاه و برجستگان حوزه از دو مذهب به اجرا گذاشته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین  مختاری عنوان کرد: در این همایش که از صبح شروع خواهد شد آیت الله محسن اراکی،آیت الله تسخیری و بعضی از اعضاء مجمع تقریب سخنرانی خواهند کرد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی بیان داشت: بعد از فراخوان مقاله و آثار در موضوعات علوم قرآنی، فقه مقارن و مباحث حدیثی و حکومتی 100 مقاله به این دبیر خانه رسیده و از این تعداد 8 مقاله برتر شناخته شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha