شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
باران کعبه

حوزه/ روز گذشته خانه خدا شاهد صحنه زیبای باریدن قطرات باران و جاری شدن آب از ناودان طلای خانه کعبه بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته خانه خدا در مکه شاهد صحنه زیبای باریدن قطرات باران و جاری شدن آب از ناودان خانه کعبه بود.

خبرگزاری حوزه به همین مناسبت روایتی را از امام صادق علیه السلام درباره فضیلت آب ناودان کعبه نقل می کند:

عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنْ يَحْيَى بْنِ الْمُبَارَكِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَبَلَةَ عَنْ صَارِمٍ قَالَ: اشْتَكَى رَجُلٌ مِنْ إِخْوَانِنَا بِمَكَّةَ حَتَّى سَقَطَ لِلْمَوْتِ فَلَقِيتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع فِي الطَّرِيقِ فَقَالَ لِي يَا صَارِمُ مَا فَعَلَ فُلَانٌ فَقُلْتُ تَرَكْتُهُ بِحَالِ الْمَوْتِ فَقَالَ أَمَا لَوْ كُنْتُ مَكَانَكُمْ لَأَسْقَيْتُهُ مِنْ مَاءِ الْمِيزَابِ قَالَ فَطَلَبْنَاهُ عِنْدَ كُلِّ أَحَدٍ فَلَمْ نَجِدْهُ فَبَيْنَا نَحْنُ كَذَلِكَ إِذَا ارْتَفَعَتْ سَحَابَةٌ ثُمَّ أَرْعَدَتْ وَ أَبْرَقَتْ وَ أَمْطَرَتْ فَجِئْتُ إِلَى بَعْضِ مَنْ فِي الْمَسْجِدِ فَأَعْطَيْتُهُ دِرْهَماً وَ أَخَذْتُ قَدَحاً ثُمَّ أَخَذْتُ مِنْ مَاءِ الْمِيزَابِ فَأَتَيْتُهُ بِهِ فَسَقَيْتُهُ فَلَمْ أَبْرَحْ مِنْ عِنْدِهِ حَتَّى شَرِبَ سَوِيقاً وَ بَرَأ.

شخصی به نام صارم نقل می کند یکی از دوستان ما در مکه بیمار شد تا این که رو به موت شد و من در همان روز امام صادق(ع) را در راه ملاقات کردم و ایشان از من پرسید ای صارم از فلانی چه خبر؟ و من عرض کردن زمانی که از او جدا شدم بیمار و رو به موت بود. حضرت فرمود: اگر من جای شما بودم به او از آب ناودان می نوشاندم. صارم می گوید به دنبال آب ناودان همه جا را گشتیم اما نیافتیم که ناگهان ابری بر فراز آسمان ظاهر شد و رعدی زد و باران باریدن گرفت و من به خانه خدا آمدم و به یکی از افراد حاضر در مسجدالحرام درهمی دادم و کاسه ای از او گرفتم و آن را زیر آب جاری شده از ناودان خانه خدا گرفتم و آن آب را برای دوستم بردم و به او نوشاندم و هنوز نزد او بودم که شفا یافت.

محاسن برقی، ج2، ص572

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha