جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 آیت الله نوری همدانی

حوزه/ در روزهای گذشته رهبر معظم انقلاب گفتند، به آمریکایی‌ها بگویید درباره خلیج فارس غلط اضافه‌ای نکنند و به همان خلیج خوک‌ها برگردند و ما هم تابع همین شیوه در مبارزه هستیم.

به گزارش خبرگزای «حوزه» حضرت آیت‌الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار طلاب منطقه غرب کشور و شرکت‌کنندگان در دومین دوره سفیران آسمانی با اشاره به نقش بی‌بدیل انقلاب اسلامی در جهان اظهارداشتند: این انقلاب ترتیبات قدرت‌های جهانی را بر هم زد و منافع استکبار از کشورهای اسلامی را در هم ریخت، انقلاب اسلامی ما هر روز در حال قوی شدن است و از طرف دیگر، استکبار جهانی نیز روز به روز برای ما نقشه می‌ریزد و از این رو باید آگاه به زمان باشیم.

ایشان به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کردند و بیان داشتند: در روزهای گذشته رهبر معظم انقلاب گفتند،  به آمریکایی‌ها بگویید درباره خلیج فارس غلط اضافه‌ای نکنند و به همان خلیج خوک‌ها برگردند و ما هم تابع همین شیوه در مبارزه هستیم .

این مرجع تقلید گفتند: امروز در دنیا با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و برای حل این مشکلات به ما رجوع می‌کنند و ما باید پاسخگوی همه آنها باشیم.

ایشان افزودند: در میان گروه‌های مختلف از روحانیت بیش از گروه‌های دیگر در راه هدایت مردم آمده است و خدا را شکر می‌کنیم که این شغل را به ما عنایت فرموده است.

معظم له  با بیان این که رهبر معظم انقلاب به طلبه بودن خود افتخار می کنند، به حدیثی از پیامبر اسلام‌(ص) اشاره کردند و گفتند: پیامبر اسلام(ص) فرمودند، انسان‌ها محشور می‌شوند و به آنها جوایزی تقدیم می‌شود که میزان این جوایز به میزان علم آنها بستگی دارد و هر چقدر علم بیشتری داشته باشند و در رساندن آن به مردم جدیت بیشتری داشته باشند، خلعت‌های بهتری می‌گیرند.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی بر لزوم توجه طلاب به ارتقاء سطح علمی اشاره کردند و افزودند: باید همیشه خودمان را از علم جدا ندانیم و با علم همراه باشیم؛ از سوی دیگر طلاب باید به نوشتن و جمع‌آوری کردن یادداشت عادت کنند که این مسأله بسیار به درد طلاب می‌خورد و در آینده برای آنها قابل استفاده خواهد بود.

ایشان طلاب را به مطلع بودن از اوضاع جهان توصیه کردند و افزودند: من طلاب را به مطالعه سه کتاب توصیه می‌کنم که یکی از آنها صحیفه نور است، دومین کتاب دفتر تبیان شامل دسته‌بندی موضوعی کلمات امام خمینی(ره) است و کتاب سوم نیز وصیت‌نامه امام راحل است تا سطح علمی طلاب بالا باشد و پاسخگوی نیازهای علمی جامعه باشید.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی یکی از ارکان این انقلاب را ولایت فقیه دانستند و خاطرنشان کردند: مردم قرن‌ها زیر سلطه استبداد و استکبار  بودند و اکنون حرکت آنها سبب بیداری اسلامی شده است و همه اینها به سبب وجود ولایت فقیه بوده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha