پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ حضور روحانیون در  نمایشگاه کتاب تهران

حوزه/ عضو هیئت مدیره موسسه ملی پاتوق کتاب گفت: بی شک تغییر محل برپایی نمایشگاه کتاب تهران به مجموعه شهر آفتاب در افزایش میزان استقبال مردم از آن بسیار موثر بوده است.

حجت الاسلام محمد حسین اسلامی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: برخلاف نظر برخی از دست اندرکاران حوزه نشر و کتاب که حتی پیش از برپایی نمایشگاه نیز می گفتند که انتقال نمایشگاه به مجموعه شهر آفتاب باعث ریزش مخاطب می شود عملاً دیدیم که اتفاقاً مردم به ویژه اهالی شهرستان ها استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آوردند.

وی با بیان این که زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به نوعی بهار کتاب ایران است، گفت: این گونه نمایشگاه های فرهنگی با این وسعت و مخاطب باید بتواند هر چه بیشتر و بهتر به پاتوقی جهت آشتی دوباره عموم مردم با کتاب شود و از این حیث  به نظر من، صاحبخانه شدن نمایشگاه کتاب و پایان خانه به دوشی آن می تواند در صورت رفع نواقص و ایرادات سال شروع نمایشگاه به نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ و کتاب کشور تبدیل شود.

این فعال حوزه نشر و کتاب همچنین همچنین با اشاره به تاکیدات خاص رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی باید در برنامه جدی خانواده های ایرانی قرار گیرد، گفت: اگر ما بتوانیم کتب خوب و پرمحتوا تولید کنیم و در ثانی در معرفی آن به شکل نوین و جذاب بکوشیم، قطعاً مردم از کتاب ها استقبال می کنند و به این وسیله شاهد رونق مناسب این عرصه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: البته در این میان رسانه های جمعی نیز در معرفی کتاب های ارزشمند نقش بسیار مهمی می توانند ایفا کرده و به نوعی به دلگرمی مولف و ناشر فعال و تلاشگر در انجام رسالت های فرهنگی خود کمک کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha