پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ همایش ملی تجلیل از خادمان جشن های مردمی نیمه شعبان با سحنرانی حجج اسلام والمسلمین قرائتی، رحیمیان، کلباسی و با حضور فعالان فرهنگی مهدویت از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دبیرکمیته رسانه همایش ملی تجلیل از خادمان جشن های مردمی نیمه شعبان  گفت:  هرکس به فکر و مرام و مکتبی عقیده و باور داشته باشد و آن را درست و حق بشناسد، باید در راه ترویج آن بکوشد و هرچه بیشتر  افراد را وارد آن مرام و معتقد به آن فکر و عقیده کند.

وی افزود: عقیده به وجود امام زمان و انتظار آمدن یک مصلح جهانی و اعتراض به فساد و جور حاکم بر زمان و ایستادگی در مقابل امواج بی دینی و ترویج گناه، از جمله اعتقاداتی است که باید برای ترویج و تبلیغ آن تلاش کرد.

دبیرکمیته رسانه همایش ملی تجلیل از خادمان جشن های مردمی نیمه شعبان ادامه داد: منتظر راستین، فرهنگ انتظار بی خبران را به درون این دایره نورانی وارد می سازد و شوق امام مهدی(عج) و انتظار ظهور دل ها را روشن می کند.

وی خاطرنشان کرد: مکتب انتظار از همه مستضعفین، مسلمانان و غیرمسلمانان، شیعه و غیرشیعه انتظار دارد از انتظار بگویند و به بیان بزرگی مردی بپردازند که به اذن الله مردانه و راست قامت قیام می کند و یاد انبیاء و اوصیاء به ویژه یاد یگانه مرد تاریخ بشریت امام علی(ع) را زنده می کند و به انسانیت می اندیشد و از ظلم در حق انسان متنفر و بی زار است.

قربان زاده اضافه کرد: همه باید بگویند آن مرد که وصفش در کتب، آیات و روایات و تاریخ آمده است خواهد آمد و تنهاترین مرد معصوم و پاکیزه و مبداء پاکی هاست که در زمان ما غایب واقع شده است ولی حکمش واقع، نورش ساطع، قدرتش ظاهر و برهانش آشکار خواهد شد.

وی بیان داشت: خداوند متعال می داند که ما باانتظار منجی و امید به دادرس چه خوب می توانیم خودسازی کنیم و نیز اجتماع و نسل جوان خود را بسازیم و استعمارگران از این می ترسند.

دبیرکمیته اطلاع رسانی همایش ملی تجلیل از خادمان جشن های مردمی نیمه شعبان گفت: اگرچه می طلبد که ما در تمام روزهای سال به یاد آن امام زمان(عج) باشیم اما در دهه مهدویت باید بکوشیم تا وظایف موعودیان بیشتر بیان شده و وظایف یک سال شیعه، مسوولیت های تبلیغی، وظایف فرهنگی و معنوی بیشتر معرفی گردد تا نقشه های دشمنان افشا ونقش برآب گردد.

وی گفت: باید بکوشیم تا با برگزاری جشن های مهدوی، به آنان که دور از وادی محبت به امام زمان(عج) و دعای توسل و ندبه و نیمه شعبان و زیارت آل یاسین و ... هستند، جلوه ها و جاذبه های این وادی را نشان دهیم تا جذب شوند.

قربان زاده با بیان اینکه یک مسلمان منتظر، همچنانکه در تب و تاب امام زمان و فرارسیدن دوران ظهورش می سوزد، باید این تب و تاب را به دیگران هم منتقل کند اظهارداشت: یکی از راه های انتقال این تب و تاب برگزاری با شکوه جشن های مهدوی است که هرساله به همت مردم در نقاط مختلف کشور و حتی دنیا برپا می شوند.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت مبحث مهدویت و مغفول ماندن آن در همایش‌های تجلیل، ستادهماهنگی فعالیت های مهدوی که متشکل از 30 موسسه و نهاد فعال در این زمینه می باشد تصمیم گرفته است تا از فعالان و خادمانی که در این جشن ها به صورت خود جوش حرکت‌های عظیمی را شکل می‌دهند، تجلیل و قدردانی کند.

دبیرکمیته اطلاع رسانی همایش ملی تجلیل از خادمان جشن های مردمی نیمه شعبان گفت: این همایش ساعت 9صبح روز پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر و با حضور حجج اسلام والمسلمین قرائتی، رحیمیان، کلباسی و جمعی از اساتید و چهره های سرشناس مهدوی در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار می شود.

وی گفت: همایش ملی تجلیل از خادمان جشن های مردمی نیمه شعبان در واقع تلاش خواهد داشت تا با گردهم آوردن فعالان فرهنگی این جشن ها، ضمن تجلیل از عملکرد آن ها، زمینه تبادل تجارب و آسیب شناسی برگزاری جشن های مردمی را فراهم نموده و به تشویق عموم مردم برای برگزاری چنین جشین هایی بپردازد.

قربان زاده خاطرنشان کرد: در بخشی از این همایش برای اولین بار، برگزارکنندگان جشن نیمه شعبان خیابان چهارمردان گلچینی از فعالیت های صورت گرفته در این خیابان در جشن میلاد امام زمان(عج) را بصورت نمایشی اجرا می کنند و همچنین کارگاه آسیب شناسی جشن های نیمه شعبان با حضور اساتید برجسته برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha