چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مسجد جمکران

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: اقداماتی که در طرح نوروزی انجام شد، مقدمه ای برای برگزاری آئین باشکوه نیمه شعبان بود و تلاش می کنیم با ارتقای کیفیت و کمیت خدمات، میزبان خوبی برای زائران باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، احمد حاجی زاده در تشریح فعالیت‌های نوروزی و خدمات ارائه شده به زائرین و مسافرین در ایام نوروز اظهار کرد: در مسجد مقدس جمکران هر شب به طور میانگین یک هزار تن در سوئیت ها و سه هزار تن نیز در شبستان ها اسکان داده می شدند.
وی با بیان این که زائران در سه مکان اسکان داده می شدند، اضافه کرد: شبستان کربلا یکی از این فضاها بود که دارای محیطی مسقف، گرم و در دو قسمت جداگانه ویژه خانم ها و آقایان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با بیان این که بخشی از مسافرها نیز در مجتمع اقامتی مسجد مقدس جمکران مستقر می شدند، گفت: این مجتمع دارای سوئیت های دو و سه نفره با امکانات حمام، تخت و تلویزیون است.
حاجی زاده ادامه داد: سالن اردویی مقابل درب شماره پنج مسجد نیز برای نصب چادر و استراحت زائران به صورت کمپ خانوادگی در نظر گرفته شده بود.
وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز 37 هزار پرس غذای گرم بین زائران مسجد مقدس جمکران توزیع شد، بیان کرد: در این مدت سه هزار و 500 خادم افتخاری به صورت شبانه روزی وظیفه خدمات رسانی به زائران را عهده دار بودند.
معاون اجرایی مسجد جمکران اضافه کرد: با توجه به بعد مسافتی از پارکینگ ها تا شبستان های مسجد مقدس جمکران، خودروهای زائربر و صندلی های چرخ دار برای ارائه خدمات به سالمندان، جانبازان و معلولان در طول شبانه روز فعال بود و زائران را از درب های ورودی تا مسجد و درب صحن اصلی و بلعکس جا به جا می کرد.
حاجی زاده در ادامه گفت: از دو ماه قبل از آغاز طرح نوروزی، جلسات ستاد تسهیلات زائران مسجد مقدس جمکران برگزار و وظایف کمیته های مختلف این ستاد مشخص شد و مسئولان کمیته ها بازدیدهای متعددی از قسمت های مختلف این مکان مقدس  انجام دادند و مشکلاتی که سال های گذشته بود را رفع کردند.
وی با تاکید بر این که با تمهیدات خوبی که انجام شد، از نظر حجم کیفیت و تنوع، برنامه های بسیار متفاوتی نسبت به سال های گذشته در مسجد اجرا و نشاط خوبی بر فضای این مکان حاکم شد، ابراز کرد: ستاد تسهیلات زائران استان امسال بهتر و عمل گراتر نسبت به سال های گذشته بود و نظارت خوبی بر روند اجرای کارها داشت.
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران افزود: اقدامات که در طرح نوروزی انجام شد، مقدمه ای برای برگزاری آئین باشکوه نیمه شعبان بود و تلاش می کنیم با ارتقای کیفیت و کمیت خدمات، میزبان خوبی برای زائران باشی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha