جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کانون های مساجد

حوزه/ مسئول امور مساجد گناباد گفت : امروز دشمن با تمام قدرت در حوزه مسائل فرهنگی، کشور ما را بمباران کرده و برای مقابه با این امر، نیازمند قرارگاهی مستحکم همچون مساجد هستیم.

حجت الاسلام حسین رازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد اظهار داشت: با توجه به نقش مساجد در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به منظور حفظ وحدت و انسجام مردم و صیانت از جایگاه رفیع مسجد و همچنین اهتمام در راستای رفع مشکلات و ساماندهی به وضعیت مساجد، دفتر امور مساجد شهرستان گناباد سعی کرده است تا مساجد در سطح شهر و روستاهای گناباد را در همه زمینه ها فعال نماید.

وی ادامه داد :  در راستای تبیین و نشر و تبلیغ معارف اسلامی و همچنین احیا و شکوفایی و صیانت از پایگاه های انقلاب و از آنجایی که نقش محوری مساجد در طول تاریخ اسلام و در مبارزات مردمی بر علیه ستمکارن و زورگویان با حضور روحانیون و ائمه جماعات مساجد تعیین کننده و سرنوشت ساز بوده، سعی کرده ایم دوره های آموزشی مختلف برای ائمه جماعات مساجد برگزار نماییم.

مسئول امور مساجد شهرستان گناباد اهداء جوایزی به ائمه جماعات در راستای تشویق روحانیون جهت برگزاری نماز صبح را یکی از برنامه های خود اعلام کرد و اظهار داشت : در سال 94 به 33 نفر از ائمه جماعات مساجدی که نماز صبح را برگزار کرده اند تقدیر شده است.

حجت الاسلام رازی توجه به ائمه جماعات را یکی از برنامه های اساسی دفتر امور مساجد دانست و تصریح کرد : عیادت از بیمار دستور و سنت در اسلام می باشد که از همین رو با همراهی امام جمعه گناباد و مدیران مدارس علمیه از تعداد 15 نفر از ائمه جماعاتی که بیمار و یا دچار مشکل خاصی شده اند عیادت صورت گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد : همانطور که همه شاهد هستیم دشمن با قدرت در حوزه مسائل فرهنگی به ما حمله کرده و ما به عنوان روحانیون که افسران جنگ نرم هستیم باید خود را در حوزه مسائل فرهنگی تجهیز کنیم؛ در همین راستا دفتر امور مساجد شهرستان گناباد 600بسته فرهنگی و 1700 جلد کتاب و بسته های پیام مسجد در بین ائمه جماعات و هیئت امنا های مساجد توزیع گردیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha