چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد

حوزه/ فرماندار گناباد با اشاره به جایگاه روحانیت در بین مردم، گفت: روحانیت باید با استفاده از ظرفیت تاثیرگذار منبر و روشنگری، از پیشرفت تجمل گرایی و بروز خرافات در بین مردم جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گناباد، دکتر محمدعلی نبی پور، روز گذشته در نشست هم اندیشی در خصوص برگزاری جلسات ترحیم اسلامی، بنیان دین اسلام را بر اساس عقلانیت و منطق دانست و گفت: یکی از اصلی ترین وظایف علمای اسلام در طول تاریخ مبارزه با خرافه گرایی و شبهه افکنی که اموری غیر عقلانی هستند، می باشد، چرا که نفوذ خرافات در اعتقادات و احکام دینی آسیب جدی به دین وارد می کند.

وی ضمن تاکید بر وجود خرافات و رفتارهای غیر عقلانی در برگزاری مراسم تعزیه توسط مردم، اظهار کرد: تحمیل هزینه های گزاف در برگزاری مراسم تعزیه و حتی جشن ها، زندگی را بر جوانان و خانواده ها دشوار کرده و سبب مشکلات اجتماعی متعددی شده است.

نبی پور خاطر نشان کرد: اساس دین مبین اسلام بر رحمت و آرامش است و اگر اقدامات ما در مسیری باشد که این اصول را زیر پا گذاشته شود، قطعا دین هم زیر پا خواهد رفت.

فرماندار گناباد تصریح کرد : گناباد با داشتن پنج حوزه علمیه با ظرفیت بسیار بالا نقش پررنگی در تغییر نگرش مردم به برگزاری مراسمات ترحیم و جشن ها دارد.

فرماندار گناباد افزود: گناباد شهری مذهبی بوده و در این شهر از قدیم مسائل مطرح شده در منبرها فصل الخطاب برای مردم بوده است، از همین رو روحانیت باید وارد این بحث شوند و از پیشرفت تجمل گرایی و بروز خرافات در بین مردم با استفاده از ظرفیت بالای منابر جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha