چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
برنامه های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، برنامه های این مسجد را در ایام نیمه شعبان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان قم، اظهار داشت: خدماتی که در مسجد مقدس جمکران شکل می گیرد، بخشی از آن فعالیت درونی مسجد و بخش اعظم رسالت و مسئولیت اصحاب رسانه است که بتوانند پیام ناب مهدوی را به تمام مخاطبان در اقصی نقاط عالم برسانند.

وی با بیان این مطلب که محوریت برنامه ها قرآن و عترت و توجه دادن مخاطب به موضوع انتظار است، ابراز داشت: توجه به تحولات منطقه و جهان اسلام به صورت ویژه، توجه به تنوع خدمات، توزیع خدمات در فضای داخلی مسجد جمکران، توجه به خدمات فرهنگی در فضای بیرونی؛ البته با تقویت حوزه مردمی، کیفیت بخشی در فعالیت ها و برنامه ها، استفاده از هنر و زبان هنر در انتقال پیام مهدویت و توجه ویژه به حوزه بین الملل از جمله مباحث مهم در جشن نیمه شعبان از سوی مسجد مقدس جمکران خواهد بود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان ساخت: امسال به صورت ویژه حوزه بین الملل را با هم افزایی با مجموعه جامعه المصطفی تقویت کرده و خدمات ویژه خواهیم داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: میلیون ها نفر در جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کرده و این وضعیت، رسالت ما را سنگین تر خواهد کرد.

وی بیان داشت: ما هر شب چهارشنبه مانور کوچکی در این مسجد داریم که در طول سال هر شب نزدیک به 300 هزار نفر و در مناسبت های خاص به یک میلیون نفر نیز می رسد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: تاکنون از 52 کشور جهان در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کرده اند که توسط مسئولان آماری به ثبت رسیده است.

*انتقاد از دستگاه های فرهنگی کشور

حجت الاسلام ابراهیمی ابراز داشت: به جز سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سایر ارگان ها و نهادها که در عرصه فرهنگ فعال هستند، در این ایام مشاهده نشده و از این ظرفیت فرهنگی استفاده نمی کنند.

وی خاطرنشان ساخت: برنامه های جشن نیمه شعبان از شب چهارشنبه آغاز و به صورت ویژه در این شب تجلیل از سردار شهید مصطفی بدرالدین با حضور نمایندگان حزب الله لبنان را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی را برای این چند روز در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: روز سه شنبه همایش بین المللی مهدویت در عرصه جهانی با همکاری جامعه المصطفی را خواهیم داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان داشت: همایش بین المللی «موعود امم» با حضور بیش از یک هزار نفر از مخاطبان، روز یک شنبه در شبستان کربلا برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: همایش بین المللی «آیه های انتظار» با موضوع شعر و با همکاری جامعه المصطفی روز شنبه در صحن جامع مهدوی برگزار می گردد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: تقویت حوزه قرآن از دیگر تلاش های معاونت فرهنگی خواهد بود که در این راستا محفل ویژه قرآنی با حضور قراء ویژه بین المللی روز شنبه در صحن جامع مهدوی ساعت 18 برگزار می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به برنامه های حوزه کودک مسجد مقدس جمکران، خاطرنشان ساخت: برگزاری برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان غیر ایرانی به زبان عربی و اردو از جمله برنامه های ما در این راستاست که تلاش می کنیم زبان انگلیسی نیز داشته باشیم.

وی در ادامه به دیگر برنامه های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای نمایشگاهی در شبستان قرآنی، ارائه خدمات به کودکان زیر 5 سال از سوی مهد شکوفه های مهدوی، ارائه بسته های فرهنگی مخصوص خانواده ها، برگزاری کارگاه های آموزشی کوتاه مدت با موضوعات گوناگون سبک زندگی اسلامی، شناخت امام مهدی(عج)، شیوه های دعوت و تقویت نماز فرزندان، حفظ قرآن با استفاده از بازی های فکری، معیارهای انتخاب همسر و ...، ارائه بسته های ویژه فرهنگی برای کودکان، تهیه 20 عنوان بروشور با موضوع مدافعان  اهل بیت(ع) با استفاده از ظرفیت های مدافعان حرم، تهیه 10 بروشور ویژه با محوریت خانواده، تهیه بروشور تاریخچه اعمال مسجد جمکران به زبان های گوناگون، تهیه بروشور شهید چندانی، تهیه پیام دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا به زبان های گوناگون، استقرار مبلغان و راویان انتظار با هدف تبلیغ چهره به چهره در جمع مهمانان مسجد جمکران، مشاوره به مهمانان خارجی از سوی زباندانان به زبان های گوناگون، برگزاری جُنگ های ویژه قرآنی بعد از نماز مغرب و عشا با محوریت قرآن، راه اندازی ایستگاه ویژه مطالعات قرآنی با 200 عنوان کتاب، هم افزایی با سازمان اوقاف و مجموعه های مردمی برای ارائه خدمات ویژه، راه اندازی ایستگاه نقاشی تصویر شهدای مدافع حرم با حضور هنرمندان فرزند شهدا، راه اندازی غرفه سردار شهید همدانی، برگزاری همایش بانوان منتظر، برگزاری کارگاه ویژه با موضوعات بانوان، ساماندهی 600 منادی امر به معروف و تشویق مصادیق معروف از سوی این منادیان، استفاده از فضای تبلیغات محیطی، برگزاری جشنواره ویژه قاب فیروزه ای در دو بخش تخصصی و عمومی و ... از جمله برنامه های جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران می باشد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه به بخش عمده برنامه های شب نیمه شعبان اشاره و خاطرنشان کرد:

سخنران ویژه شب نیمه شعبان، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران بوده و نماز جماعت آن شب نیز به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: نماز صبح روز نیمه شعبان به امامت آیت الله هاشمی شاهرودی، نماز ظهر به امامت حضرت آیت الله سبحانی و نماز مغرب و عشاء نیز به امامت حضرت آیت الله علوی گرگانی اقامه خواهد شد.

وی افزود: همچنین حضرت آیت الله سبحانی پس از نماز ظهر و عصر روز نیمه شعبان، به ایراد سخن خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: برگزاری مراسم مناجات شعبانیه با مداحی حاج سعید حدادیان از دیگر برنامه های شب نیمه شعبان است که از ساعت 23 آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی به اعزام 80 نفر از خادمان مسجد مقدس جمکران به اعتاب مقدسه عراق خبر داد و گفت: در این اعزام، خادمان ضمن غبارروبی و اجرای برنامه مشترک فرهنگی، پرچم گنبد فیروزه ای مسجد جمکران را به تولیت اعتاب اهداء و پرچم های اعتاب مقدسه را دریافت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: خادمان این مسجد در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت معصومه (س) و شاهچراغ نیز حضور پیدا کرده و پرچم ها رد و بدل خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha