پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 380049
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
جبل عامل

حوزه/ مفتی صور و جبل عامل گفت: «معجم خاندان های جبل عامل» یک سند تاریخی است که خاندان های مختلف جبل عامل را معرفی می کند و حاوی اسامی علمایی است که در گذشته در این شهر زندگی کرده اند و بر این اساس می تواند مرجعی برای محققان لبنانی باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کتاب «معجم أسر جبل عامل»: (معجم خاندان های جبل عامل) اثر ابراهیم سرور در لبنان منتشر شد.

شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل درباره این کتاب گفت: نگاشتن تاریخ یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که ما از آن رنج می بریم؛ چراکه گاهی تاریخ واقعیت ها را به صورت کامل برای ما بازگو نمی کند و گاهی تاریخ بر اساس تمایل و خواسته ملوک و حکام نگاشته شده است و بر این اساس نویسنده اثر تاریخی باید در کار خود امانتدار باشد و منافع و مصالح را در نظر نگیرد.

وی در مورد کتاب خاندان های جبل عامل نیز گفت: این کتاب یک سند تاریخی است که خاندان های مختلف جبل عامل را معرفی می کند و حاوی اسامی علمایی است که در گذشته در این شهر زندگی کرده اند و بر این اساس این کتاب می تواند مرجعی برای محققان لبنانی باشد و ما به خاطر این تلاش ارزشمند ازمؤلف آن تشکر می کنیم.

حسن عبدالله تاکید کرد: لازم است کسانی که توانایی ویژه ای برای نوشتن دارند در زمینه های مختلف مدنی و دینی دست به قلم ببرند و همه تلاش کنیم در نوشته های خود از فتنه و تفرقه دوری کنیم، زیرا ما به عنوان هموطن مشترکات زیادی داریم که می تواند عامل وحدت ما باشد و در مقابل نقاط اختلاف اندکی داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha