شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری امشب  در مراسم بزرگداشتی که به مناسبت سالروز  آزاد سازی خرمشهر

حوزه/ اگر پشتوانه معرفی نظام و انقلاب ضعیف و کم رنگ شود، نهال های انقلاب در کشور های دیگر خشک می شود، این وظیفه جدی است که تحول در تمامی زیرساخت های جامعه و در مرحله بعد ماهیت انقلاب را بشناسیم و باور به اینکه دین اسلام جامع است و برای عصر غیبت بی برنامه نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری امشب  در مراسم بزرگداشتی که به مناسبت سالروز  آزاد سازی خرمشهر در مدرسه فیضیه و باحضور اساتید و طلاب و به همت بسیج مدرسه فیضیه و دارالشفا  برگزار شد گفت: در دفاع مقدس و آزاد سازی  خرمشهر،شهدا و رهبری نقش ویژه داشتند، لذا ما باید مواظب باشیم تا ایمان که رکن اصلی نظام و بقا آن است سقوط نکند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب  در بیان آزاد سازی خرمشهر ابراز داشت: امام(ره) فرمود، خرمشهر را خدا آزاد کرد و باید دانست که فلسفه فشارها و سختی ها این است که توحید ما درست شود و بفهمیم که منشا اثر، چیزی  جز خدا نیست.

منتخب مجلس دهم در ادامه افزود: ما ماموریم و عبد هستیم و باید بدانیم که وظیفه و تکلیف ما چیست؛ چرا که خداوند به ما نیازی ندارد این جهان میدان آزمون  است و حجت برای نعمت و عذاب ایجاد می کند، اگر تکیه بر خدا داشته باشیم این خود باوری و اعتقاد راسخ را خواهیم داشت.

وی با اشاره به جسارت های که امروزه به برخی علما شده است ابراز داشت: متاسفانه امروزه عده ای تمسک به شخصیت ها و بزرگان را تا جایی می دانند که  به اهداف خود برسند و در غیر اینصورت نا جوانمردانه به تخریب این علما و بزرگان دست می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با تاکید بر توجه به اهمیت نفوذ در بدنه نظام ابراز داشت: نفوذی که رهبری بر آن تکیه می کنند، نفوذ علمی سیاسی اقتصادی، امنیتی و... می باشد  و همچنین بعضی ها فکر می کنند اگر ما بر اصول خود بایستم عقب خواهیم ماند و این فریب جدی است.

وی در ادامه افزود: قبل از انقلاب در بعضی از عرصه ها سیاست های غلط و عملکرد و کوتاهی نابجا موجب عقب افتادگی شده است، اما در عرصه های  که ثقل و تمرکز  اصلی دشمن بوده برخلاف دیگر موارد همچون بحث هسته ای و بحث های ژنتیکی و موشکی به قدری بازدارندگی ایجاد کردیم که دشمنان نسبت به این امر واهمه پیدا کرده اند.

وی با اشاره به تهدیدات دشمن افزود: اگر امروز دشمنان بدانند که پیروز می شوند، قطعا اقدام می کنند، ولی ناتوان هستند.

وی با تاکید بر اهمیت وجودی روحیه انقلابی گفت: فرهنگ و اعتقاد و روحیه انقلابی و جهادی عامل تغییرات و رشد بود و ما در این اصول عقب نشینی نکردیم، بنابراین در جای که ما پسرفت و عقب نشینی داشتیم از اصول خود زاویه پیدا کردیم.

نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر تفکر جهادی رفت و سنگر دیدبانی جمع شده، دشمن در حوزه های مختلف انقلاب ورود خواهد کرد و در این صورت تسلط پیدا می کند و جلو گیری از این عمل، نیازمند بصیرت و تفکر روحیه انقلابی است.

وی به انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و  ابراز داشت: در چهره آیت الله جنتی ذره ای گرد دنیا ننشسته است  و انقلاب را برای خودش نمی خواهد خود را برای اتقلاب می خواهد.

وی با اشاره به جایگاه رهبری در نظام گفت:اگر ما تمام عمر به سجد برویم نمی توانیم شکرانه وجود رهبری را به جا بیاوریم؛ چرا که در روی کره زمین در طول تاریخ اسلام مقطعی بوجود آمده که عمل ما مشروع است و آماده انتقال معارف الهی و دین ناب اسلام هستیم.

وی در پایان افزود: اگر پشتوانه معرفی نظام و انقلاب ضعیف و کم رنگ بشود، نهال های انقلاب در کشور های دیگر خشک می شود، این وظیفه جدی است. که  تحول در تمامی زیرساخت های جامعه و در مرحله بعد ماهیت انقلاب را بشناسیم  و باور به اینکه دین اسلام جامع است و برای عصر غیبت بی برنامه نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha