جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام محمود عبداللهی

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی در مورد انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله جنتی مصداق دشمن شناسی و دشمن ستیزی در کنار معنویت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون انتخاب آیت الله جنتی برای ریاست مجلس خبر گان ر هبری بیان داشت: انتخاب آیت الله جنتی یک قیام خارجی و داخلی در برابر کسانی بود که با مغالطه ها و خط گیری های خود قصد نا امید کردن نیروهای انقلابی را داشتند، در این انتخاب به آنان ثابت شد که امواج آنها همیشه موثر نخواهد بود.

وی ادامه داد: آیت الله جنتی از ویژگی های خاصی برخوردار است، وی  از شاگردان مبرز و قدیمی حضرت امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی بروجردی بود و به غیر از تلمذ و شاگردی امام راحل ازهمرزمان و همراهان امام (ره) از آغاز انقلاب بود ، فعالیت های سیاسی آیت الله جنتی از قبل از انقلاب شروع شد، وی در فعالیت های فرهنگی با آیت الله سعیدی و دکتر بهشتی و آیت الله مصباح همراه بود که این امر باعث تعقیب و تبعید ش در زمان ستم شاهی شد.

این استاد حوزه ادامه داد: از مهمترین خصوصیات آیت الله جنتی علاوه بر انقلابی بودن ولایی بودن  است ، آنچه در مورد  وی آشکار است  این است که  ولایی بوده و ولایی مانده است ، بعد از  انقلاب  وی  مسئولیت های حساسی را از جانب امام بر عهده گرفتند و بعد از آن نیز مورد توجه مقام معظم رهبری بود.

وی ادامه داد: آیت الله جنتی از مدافعان سر سخت در سنگر شورای نگهبان از اولین دوره بود و در برابر گروهک ها و منافقین و کسانی که اهداف خاص داشت، همیشه هوشیارانه عمل کرد است . جامعیت او  در علم و شجاعت با زهد و ساده زیستی ایشان تکمیل می شود و دشمن شناسی و دشمن ستیزی در کنار معنویت ، او  را مصداق حقیقی رهنمود های رهبری قرار می دهد و اعضای مجلس خبرگان با آگاهی کامل و رای قاطع به وی نشان دادند ایشان را به عنوان یکی از پشتوانه های خبرگان به رسمیت می شناسند، وی می تواند با تجربیات و ظرفیت هایی که دارد به هدایت مجلس خبرگان و استحکام این شورا کمک نماید./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha