پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 381336
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
دادگاهی در عربستان

حوزه / دادگاه کیفری ریاض ۱۴ تن از اهالی منطقه شیعه نشین قطیف عربستان را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از العالم، دادگاه کیفری ریاض 14 تن از اهالی منطقه شیعه نشین قطیف عربستان را به اعدام محکوم کرد. این افراد همگی در یک پرونده ادعایی به نام "گروه 24" نفره متهم شده‌اند.

دادستانی کل عربستان پیشتر اعدام 18 نفر از متهمان این پرونده را خواستار شده بود.

بقیه متهمان این پرونده به تحمل 3 تا 15 سال زندان محکوم شدند، و فقط یک نفر تبرئه شد.

بدین ترتیب، شمار محکومان به اعدام در قطیف به 28 نفر افزایش یافت، که 4 نفر از آنان در آغاز سال 2016 اعدام شدند که شناخته شده‌ترین آنها "آیت الله شیخ نمر باقر النمر" روحانی سرشناس عربستانی بود.

حکم اعدام 5 نفر دیگر نیز تأیید شده، و ممکن است حکم اعدام آنها هر لحظه اجرا شود.

عربستان سعودی، همزمان با شدت گرفتن اعتراضات مردمی در استان قطیف در شرق عربستان، به منظور جلوگیری از گسترش اعتراضها به مناطق دیگر این کشور، شماری از اهالی عوامیه در قطیف را بازداشت و آن ها را به کشتن یک پلیس و سرقت از عابران متهم کرد. در پی طرح این اتهامات، نام "گروه 24" بر این پرونده اطلاق شد.

اسامی محکومان

- اسامی محکومان به اعدام، و اتهامات ادعایی مطرح شده علیه آنان به نقل از سایت الوطن:

1- حسن عبدالوهاب الجزیر: 20 ساله و از اهالی قطیف است. این جوان شیعه، به بستن خیابانها به دلیل شرکت در تظاهرات ضد دولتی و سوزاندن تایر خودرو در خیابان برای ایجاد مانع در مسیر نیروهای امنیتی متهم است.

2- عبدالله هانی آل طریف: 24 ساله و از اهالی عوامیه است. وی به همکاری با شماری از افراد تحت تعقیب در فروش سلاح، و رساندن سلاح به دست افراد تحت تعقیب متهم است.

3- محمد منصور آل ناصر: 23 ساله از اهالی شهر قطیف است. وی به سرقت مسلحانه و حمله به نیروهای گشتی هنگام انجام مأموریت متهم است.

4- مصطفی آحمد درویش: 22 ساله از اهالی شهر قطیف است. وی به حمله به یک گشتی امنیتی و مجروح کردن یکی از نیروهای داخل آن گشتی متهم است.

5- فاضل حسن لباد: 25 ساله از اهالی عوامیه است. وی در سال 2012 هنگام عبور از یکی از ایست و بازرسی‌ها در شهر "القصیم" بازداشت شد. دادستانی او را به همکاری و هماهنگی با افراد تحت تعقیب، و کمک به آنان در حمله به مرکز پلیس عوامیه متهم کرده است.

6- سعید محمد السکافی: 21 ساله و از اهالی عوامیه است. وی به تیراندازی به یکی از شهروندان و حمله به مرکز پلیس عوامیه در سال 2012 متهم است.

7- سلمان امین آل‌قریش: 21 ساله از اهالی شهر صفوی است. وی در اوایل سال 2013 بازداشت، و به مشارکت در تظاهرات ضد دولتی و بستن خیابانها و حمله به نیروهای امنیتی و گشتی با استفاده از بمبهای آتش زا متهم شد.

8- مجتبی نادر سویکت: 21 ساله از اهالی عوامیه است. وی در سال 2013 در فرودگاه دمام بازداشت، و به همکاری با شماری از افراد تحت تعقیب متهم، به برگزاری تظاهرات ضد دولتی و وارد کردن خسارت به دارایی‌ها متهم شد.

9- منیر عبدالله آل‌آدم: 23 ساله و از اهالی عوامیه است. وی در سال 2012 بازداشت، و به همراه داشتن سلاح گرم و حمله به مرکز پلیس عوامیه متهم شد.

10- عبدالله سلمان آل‌سریح: 21 ساله و از اهالی عوامیه است. وی به قتل یک نیروی امنیتی، تیراندازی به نیروهای امنیتی، آتش زدن خودروهای نیروهای امنیتی در عوامیه هنگام انجام مأموریت متهم است.

11- احمد فیصل آل‌درویش: 24 ساله از اهالی شهر قطیف است. وی در سال 2013 در یک ایست و بازرسی بازداشت، و به بستن خیابانها از طریق آتش زدن تایر خودرو، و وارد کردن خسارت به اموال عمومی متهم شد.

12- محمد خلیل الشقاق: 24 ساله و از اهالی شهر قطیف است. وی به آتش زدن یک گشتی امنیتی هنگام عبور از یکی از خیابانهای قطیف متهم شد.

13- عبدالعزیز حسن آل سهوی: 22 ساله از اهالی عوامیه است. وی به برگزاری و شرکت در چند تظاهرات و آتش زدن تایر خودرو و ایجاد آشوب متهم است.

14- احمد حسن آل ربیع: 31 ساله از اهالی عوامیه است. وی برادر بزرگتر حسن آل ربیع از دیگر متهمان این پرونده می‌باشد، و به تیراندازی به چند گشتی امنیتی متهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha