جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی

مدیر حوزه های علمیه با ابراز نگرانی جدی از برخی مسائل جاری سیاسی در کشور، اظهار داشت: گاهی برخی مسائل سیاسی نگران کننده است چرا که اخلاق و ادب در جامعه به چالش کشیده می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهرامروز در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای 15 خرداد1342، اظهار داشت: اعضای حزب موتلفه از السابقون انقلاب محسوب می شوند و نقش آفرینی آنها در صحنه های مختلف انقلاب، فراموش ناشدنی است.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حزب موتلفه اسلامی به خصوص شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژاد، ابراز داشت: در دوران نهضت، انقلابیون ظاهری نیز داشتیم اما معیار آنها با مجموعه حزب موتلفه تفاوت جدی داشت چرا که اعضای این حزب، انقلاب را در قالب چارچوب اسلام، تشیع و مکتب اهلبیت(ع) معنا کردند.

*برخی افراد کارهای خود را به نام اسلام و انقلاب تمام می کنند

وی، انقلابی بودن در سایه مرجعیت را یکی از ویژگی های مهم حزب موتلفه عنوان کرد و گفت: برخی افراد کارهای خود را براساس درک شخصی و تشخیص های احساسی به نام اسلام و انقلاب تمام می کنند در حالی که باید برای خود خط قرمز تعریف و مشاهده کرد که مرجع تقلید تا چه مرزی به ما اجازه می دهد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر کسی خود را انقلاب بداند اما بی اعتنا به مراجع تقلید و ولی فقیه باشد، نمیتوان برای وی شناسنامه انقلابی صادر کرد.

آیت الله حسینی بوشهری، «باورمندی معتقدانه» و «حضور فعال در مقام عمل» را از ویژگی های انقلابی حزب موتلفه عنوان کرد و گفت: خیلی از افراد ممکن است تا زمانی که خطری متوجه آنها نباشد، شعارهای انقلابی سر دهند اما هنگام خطر و تاریکی، صحنه را ترک می کنند.

وی افزود: حزب موتلفه اسلامی در مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با باورهای انقلابی خود هیچگاه صحنه را ترک نکرد و همراه با مرجعیت و اهداف اسلام در صحنه حضور داشت و از تهدید و اعدام نترسید.

*نسل جوان سوابق احزاب را مطالعه کند

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین با تاکید بر لزوم مطالعه تاریخ معاصر از سوی نسل جوان، گفت: جوانان باید سوابق انقلابی احزاب را بررسی و مطالعه کنند و بدانند این مجموعه ها چه اهدافی را دنبال می کرده اند و چه اقداماتی داشته اند.

*با آسودگی خاطر می توان عنوان «انقلابی» به حزب موتلفه نهاد

مدیر حوزه های علمیه بر لزوم معرفی بیشتر ظرفیت های حزب موتلفه اسلامی به جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: متاسفانه با همه تلاش های صورت گرفته هنوز ظرفیت حزب فاخر و ارزشمند موتلفه اسلامی که با آسودگی خاطر میتوان نام انقلابی به آنها نهاد در جامعه معرفی نشده است.

*انتظارات فرهنگی جامعه متوجه روحانیت است

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب با 15 سال روشنگری توانستیم نظام طاغوت را شکست دهیم، اظهار داشت: امروز که دوران سازندگی می باشد، انتظارات جامعه نسبت به مسائل فرهنگی متوجه روحانیت و احزاب انقلابی است و انقلابیون دیروز باید در صحنه های امروز نیز فداکاری کنند و پای کار بایستند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه روحانیت در پیش از پیروزی انقلاب از تهدید و زندان نمی ترسید و در مسائل تبلیغی فعالانه نقش ایفا می کرد، گفت: امروز که وظایف سازمان ها مشخص شده است، متاسفانه هرکدام از ما می گوییم این کار انقلابی وظیفه فلان نهاد است و وظایف خود را فراموش کرده ایم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه یک روحانی در پیش از انقلاب، در همه امور تبلیغی نقش آفرینی می کرد، ابراز داشت: امروز نیز باید با این طرز تفکر در مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ورود کرد.

*برخی چالش های سیاسی کشور نگران کننده است

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با ابراز نگرانی جدی از برخی مسائل جاری سیاسی در کشور، اظهار داشت: گاهی برخی مسائل سیاسی نگران کننده است  چرا که اخلاق و ادب در جامعه به چالش کشیده می شود.  

وی تصریح کرد: مجموعه های انقلابی نظیر حزب موتلفه اسلامی، آموزه ها و چارچوب های تعامل سیاسی را در جامعه نهادینه کنند.

*احزاب انقلابی در بحث اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: احزاب کشور از جمله حزب موتلفه اسلامی در مسائل اقتصادی کارگروه های قوی تشکیل دهند و در راستای ماموریت رهبری در بحث  اقتصاد مقاومتی فعال باشند و به سهم خود نقش آفرینی کنند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی های دوستان خدا از منظر امام علی(ع) پرداخت و تصریح کرد: اولیاء الهی برخلاف کسانی که ظاهربین هستند، نگاه عمیق به مسائل دارند و متناسب با وضعیت گذشته و حال برای آینده برنامه ریزی می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: انسان های اهل دنیا فقط به جلوی خود نگاه می کنند، اما اولیاء الهی دورنگر هستند.

وی تصریح کرد: دشمنان ما به شرایط امروز ما نگاه نمی کنند بلکه برای نسل متولد نشده ما نیز برنامه دارند و این مسئله نشان می دهد که دوستان انقلاب نیز باید ژرف نگر باشند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: اولیاء الله نفس خود را می کشند، پیش از آنکه نفس اماره آنها را دچار لغزش کند و هیچ نوع دلبستگی مادی به تعلقات دنیوی ندارند.

وی یادآور شد: اولیاء الهی نگاه به ارزش های والاتر دارند و مخالف مسائلی هستند که مردم دنیاپرست با آن سازش کرده اند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: همچنین اولیاء الهی موجب گسترش فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha