شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه اعتکاف در پیش از پیروزی انقلاب در انزوای مطلق بود، گفت: امروز مراسم اعتکاف در سراسر کشور و حتی روستاهایی که مسجد جامع دارند، بسیار پرشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران چهارمین جشنواره بین المللی اعتکاف که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اعتکاف اقدامی ارزشمند و ماندگار است، اظهار داشت: اجر و پاداش اعمال و کارهای ماندگار از زمان حیات افراد در دنیا بیشتر است.  

وی با بیان اینکه اعتکاف در پیش از پیروزی انقلاب در انزوای مطلق بود، تصریح کرد: در گذشته شاهد عدم استقبال از اعتکاف بودیم و تعداد افراد محدودی در یک مسجد معتکف می شدند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: امروز مراسم اعتکاف در سراسر کشور و حتی روستاهایی که مسجد جامع دارند، بسیار پرشور برگزار می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه اعتکاف ابعاد بین المللی به خود گرفته است، تصریح کرد: طلاب غیرایرانی حوزه در کشورهای خود مبلغ برگزاری اعتکاف شده و این فرهنگ دینی را به خوبی نهادینه کرده اند.

وی یادآور شد: هرساله شاهد رشد ابعاد علمی و اجرایی مراسم اعتکاف از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه امروز فرهنگ اعتکاف در میان جامعه  گسترش زیادی داشته است، تصریح کرد: اگر پژوهش های علمی در بقیه فرائض دینی نیز همچون اعتکاف صورت می گرفت، قطعا شاهد برکات بیشتری بودیم.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ابراز داشت: امروز مقام معظم رهبری به شایستگی خلف صالح امام راحل(ره) هستند.

انتهای پیام/313/33  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha