دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری؛

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت:علما در تمام صحنه های دفاع از حق و حقیقت در جامعه حضور دارند و به عنوان مرزبانان نظام و انقلاب ایفای نقش کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری  عصر امروز  در آیین تقدیر و تکریم از حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی یوسفی غروی که از سوی انجمن تاریخ پژوهی حوزه برگزار شد، علما را مرزبانان فکر و اندیشه نظام اسلامی دانست و اظهارداشت: علمای شیعه مرزبانان عرصه فرهنگ و اخلاق و دین هستند و در راه حق و عدالت، استوار و پابرجا ایستاده‌اند تا حق شیعیان پایمال نشود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: علما در تمام صحنه های دفاع از حق و حقیقت در جامعه حضور دارند و به عنوان مرزبانان نظام و انقلاب ایفای نقش کردند که نمونه آن حرکت و تفکر اسلامی امام خمینی(ره) است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ بیان داشت: خدا ترسی از ویژگی های ممتاز علما است و علت طول عمر علما و مراجع معظم تقلید خدا ترسی و تلاش در مسیر بندگی و علم آموزی و ترویج معارف الهی است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه این محفل به منظور نکوداشت نیم قرن تلاش علمی و مجاهدت استاد محمدهادی یوسفی غروی برگزار شده است، گفت: این عالم مجاهد، عالمی تاثیرگذار، بدعت ستیز، نقش آفرین و عالمی مرزبان افکار و اندیشه می باشد و بنده سالها در موسم حج و فعالیت های تبلیغی بعثه مقام معظم رهبری در خدمت ایشان هستم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تلاش و خدمت به دین فرصت و نعمتی ارزشمند است که خداوند به خوبان خود اعطا می کند، افزود: «علماء شیعتنا مرابطون بالثغر الذی یلی ابلیس و عفاریته یمنعونهم عن الخروج علی ضعفاء شیعتنا و عن ان یتسلط علیهم ابلیس و شیعته النواصب الا فمن انتصب لذلک من شیعتنا کان افضل ممن جاهد الروم و الترک و الخزر ألف ألف مرة لانه یدفع عن ادیان مجینا و ذلک یدفع عن ابدانهم» و استاد یوسفی غروی مصداق این  روایت است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: حقیقتا عنوان علامه ذوالفنون بدون تعارف شایسته این عالم و استوانه علمی حوزه  است، عالمی که در نیم قرن تلاش علمی خود تالیف ده ها عنوان کتاب ، ارائه ده ها مقاله علمی و حضور فعال در عرصه های علمی حوزه و دانشگاه بطوریکه قریب به 50 رساله علمی را در قالب استاد راهنما یا مشاور حضور فعال داشته است.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه های علمیه همیشه به برکت وجودی چنین اساتید برجسته و استوانه های علمی زنده و به خود می بالد و امروز صدها نفر چهره علمی در حوزه های علمیه وجود دارند که انجمن های علمی حوزه باید نسبت به شناسایی و معرفی این بزرگان اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha