شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمين ناطق نوري، در آيين بزرگداشت دهمين سالگرد ارتحال آيت الله سيد مهدي يثربي

حوزه/ رئيس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري گفت: مردم ما از روحانيت توقع زيادي ندارند، ولي همين که آنان را تحويل بگيريم و به اصطلاح براي آنان کلاس نگذاريم کافي است و اين امر رمز نفوذ بر دل‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام و المسلمين علي اکبر ناطق نوري، شب گذشته در آيين بزرگداشت دهمين سالگرد ارتحال آيت الله سيد مهدي يثربي،در مسجد حبیب بن موسی کاشان، ضمن تشکر از بيت معظم آيت الله يثربي و مردم وفادار شهر دارالمومنين کاشان که پس از گذشت ده سال که از ارتحال اين عالم بزرگ مي‌گذرد چنين برنامه باشکوهي ترتيب داده‌اند، اظهار کرد: در طول تاريخ و علي رغم همه مخالفت‌هاي حاکمان زور و جور، مردم پيوند ناگسستني و عميقي با روحانيت داشته‌اند.

وي با بيان اين که در طول تاريخ فقط يک گروه مخالف روحانيت نبودند، تصريح کرد: جناح‌هاي مختلف، ملحدين و مرتجعين و روشنفکران غرب زده که تحت تاثير تبليغات سوء و تفتيش عقايد در اروپا بودند به مخالفت با عالمان ديني پرداختند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در اروپا و در دوران حاکميت کليسا و کشيش ها، حرکت ضد علم و ضد فهم و درک توسط عالمان مسيحي و رهبران کليسا آغاز شد و در محکمه‌هايي که راه انداختند بيش از 500 هزار دانشمند را محاکمه کردند که مشهور ترين آنان گاليله بود.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوري با اشاره به اينکه جمعي از روشنفکران ما که به غرب وابسته بودند، بدون تحقيق و بررسي عليه علما و مذهب برخاستند و با روحانيت مخالفت کردند، خاطر نشان کرد: در شرق کمونيست‌ها و توده‌اي‌ها دين را افيون ملت‌ها مي‌دانستند و سردمداران دين و علما را مرتجع و واپسگرا قلمداد کرده و تهمت هاي ناروايي به آنان نثار مي‌کردند.

رئيس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري افزود: گروهي از مرتجعين و سلاطين و پادشاهان با علما و روحانيت شيعه مخالف بودند و همواره سعي کردند، ريشه روحانيت را بزنند که آخرين نسل از اين افراد رضاخان بود.

وی ادامه داد: رضاخان روضه امام حسين(ع) و عزاداري اهل بيت(ع) را تعطيل کرد و علما و روحانيون مجبور شدند در زير زمين‌ها به ذکر مصائب ائمه(ع) بپردازند، ولي با اين همه مخالفت‌ها، روحانيت بيش از گذشته بر دل و جان مردم نفوذ کرد و همين امر موجب شد که مردم به رهبري روحانيت عليه نظام قيام کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بيان اينکه همان عواملي که موجب شد مبارزه با روحانيت شکل بگيرد، عامل بقاي شيعه شد، تاکيد کرد: جامعه ايران، جامعه‌اي مذهبي است و زماني که مردم ديدند شاهان و سلاطين ظلم مي‌کنند و تنها کساني که در برابر جور و ستم آنان ايستادگي مي‌کند، علما و روحانيون هستند، به آنان پيوستند و يک‌صدا "مرگ بر رضا خان" سر دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با تاکيد بر اين که امام(ره) بارها در سخنانش از مدرس به عنوان فردي شجاع و دلير ياد مي‌کرد، خاطر نشان کرد: مدرس در دفاع از اسلام و مظلومان به مخالفت با رضا شاه برخاست.

رئيس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه مردم کشور ما مردمي خوب، وفادار و کم نظير هستند، بيان کرد: مردم ما از روحانيت توقع زيادي ندارند، ولي همين که آنان را تحويل بگيريم و به اصطلاح براي آنان نگذاريم کلاس کافي است و اين امر رمز نفوذ بر دل‌ها است.

وي با اشاره به خصوصيات امام راحل، افزود: امام خمینی(ره) با دل‌ها بر مردم حکومت کرد و با توجه به اينکه چه قبل و چه پس از پيروزي انقلاب و چه در دوران جنگ تحميلي شهدا و جانبازان زيادي تقديم انقلاب شد، ولي مردم گلايه‌اي نداشتند، چون مي‌دانستند که دل امام(ره) هم با آنهاست و پس از امام راحل که مقام رهبري سکاندار انقلاب اسلامي شدند نيز راه ايشان را مي‌روند و خود را جزئي از ملت مي‌دانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در ادامه افزود: آيت الله سيد مهدي يثربي، عالمي مجتهد و مردمي و متواضع بودند و همين عوامل موجب شده که پس از گذشت 10 سال که از ارتحال ايشان مي‌گذرد آيين بزرگداشت ايشان با چنين ازدحام جمعيتي مواجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوري با اشاره به اين که به آيت الله يثربي ارادت خاصي داشتم و ايشان نيز همواه به اينجانب لطف داشتند، تصريح کرد: علي رغم درگيري‌ها و جريانات فکري چپ و راست و تند و کند در تهران و کاشان و توهين‌‌‌‌هايي که احياناً مي‌شد، ايشان با تواضع و فروتني و حُسن خُلق با مردم رفتار مي‌کرد و خود را وقف مردم کرد و کارهاي خيري که در شهر دارالمومنين کاشان انجام داده، همواره در خاطر مردم اين ديار ثبت خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha