شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام ناطق

حوزه/ رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری گفت: بسیاری از بدبختی هایی که بر سر اسلام آمده، به دست دینداران و دین ناشناس نا اهل و نادان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در تبریز،تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: قرآن کریم معجزه ای توام با تحدی است و در حقیقت همین ویژگی است که وجه تمایز اصلی معجزه و سِحر است.

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به بعد ظاهری قرآن، افزود: معجزه همواره با تحدی همراه است و در واقع، قرآن مخالفان را به تحدی دعوت می کند و صراحتا تاکید می کند که کسی در طول تاریخ توان آوردن حتی سوره ای مانند این قرآن را ندارد.

وی، ابعاد معنوی قرآن را روح بخش عنوان و تاکید کرد: امام علی(ع) در نهج البلاغه  در خطبه ها  وحکمت های خود راجع به قران و آثار آن بسیار سخن گفته اند و در جایی می فرمایند"بهترین گفتار، گفتار خداوند است، آن را بیاموزید و در آن تفقه کنید که این نهایت کمال انسانی است که معرفت دینی پیدا کرده و دین شناس باشد".

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت تفقه در دین تاکید کرد و گفت: امروز فرزندان شیعه، در مجامع قرآنی بهترین جایگاه را دارند و معرف قرآن و اسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با بیان اینکه دینداری با دین شناسی بسیار متفاوت است، گفت: اکثر انحرافاتی که از صدر اسلام تاکنون در اسلام پدید آمده است، به دلیل دینداری بدون معرفت و عدم شناخت کامل از دین بوده است.

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری افزود: کسی که نسبت به قرآن و احکام دینی معرفت نداشته باشد، هر چیزی را که رنگ دین به خود بگیرد، می پذیرد ولو اینکه بن و ریشه اسلامی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران فضای مناسبی برای حفظ و نشر مفاهیم قرآن را در کشور فراهم کرد، گفت: تلاش ها و مجاهدت های امام(ره) و شهدا و همچنین نوع نگاه و بینش عمیق رهبر معظم انقلاب به قرآن، باعث نشر این چنینی قرآن در جای جای ایران اسلامی شده است. حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از همان سال های اول انقلاب و حتی قبل از پیروزی انقلاب توجه ویژه ای به انتشار کلام وحی در کشور و جهان داشتند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، قرآن را بهار دل ها معرفی کرد و افزود: تمام بیماری های روانی از طریق توجه به معانی و قرائت قرآن کریم شفا می یابد.

وی خطاب به قاریان و حافظان قرآن، گفت: دین شناسی و تدبر در آیات قرآنی را برنامه اصلی خود همراه با قرائت و حفظ قرآن قرار دهید، چر که قاریان و حافظان باید عامل و در حقیقت معرف قرآن کریم به جهانیان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری همچنین قاریان و حافظان را به انس با نهج البلاغه توصیه کرد و گفت: آشنایی با اندیشه علوی بری جامعه امروز یک ضرورت است.

گفتنی است، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، با تجلیل از نفرات برتر در رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء، قرائت، ترتیل و مفاهیم در تبریز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha