شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ناطق نوری

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط تهاجم فرهنگی که دشمنان تمام امکانات خود را علیه نظام اسلامی بسیج کرده‌اند، وظیفه طلاب و روحانیون در پاسخگویی به شبهات فکری و عقیدتی سنگین‌تر از گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری، صبح امروز در دیدار طلاب و روحانیون تبریزی، در مدرسه علمیه ولیعصر (عج)، با تجلیل از فعالیت علمی طلاب، اظهار داشت: تحصیل در زمینه علوم اسلامی دارای ارزش معنوی زیادی بوده و مجاهدت الهی است.

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری، عبادات مستحبی مانند نماز شب را برای طلاب مستحب موکد دانست و گفت: با عبادت‌های مستحبی، مقام معنوی انسان افزایش می‌ یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: طلاب و روحانیون نقش رهبری فکری و معنوی جامعه را بر عهده دارند و مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری تاکید کرد: در شرایطی که ولی فقیه رهبر جامعه اسلامی است، مسئولیت طلاب و روحانیون نیز سنگین‌تر بوده و آنان باید پاسخگو و متعهد باشند.

وی با بیان اینکه طلبه شدن در حال حاضر سخت‌تر از گذشته است، گفت: در حال حاضر مردم طلاب و روحانیون را در مصدر امور دانسته و آنان را پاسخگو می‌دانند و نقش منتقد روحانیون، به نقش پاسخگو تبدیل شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط تهاجم فرهنگی که دشمنان تمام امکانات خود را علیه نظام اسلامی بسیج کرده‌اند، وظیفه طلاب و روحانیون در پاسخگویی به شبهات فکری و عقیدتی سنگین‌تر از گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری یادآور شد: مردم سئوالات زیادی از روحانیون دارند و دامنه این سئوال ها مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... را در بر می گیرد و باید به آنها جواب داده شود.

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: در عرصه پاسخگویی به شبهات مذهبی نیز باید دقت نظر و جامعیت صورت گیرد که یکی از این مسائل، موضوع موسیقی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: کسی که وارد حوزه می‌شود، باید دارای تحلیل و به مسائل روز آگاه باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha