پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناطق نوری - جامعه المصطفی

حوزه/ رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری، تأکید کرد: محور جامعه اسلامی باید رعایت اخلاق باشد و این مهم مورد تأکید ائمه اطهار(ع) نیز بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری، پیش از ظهر امروز در نشستی با اعضای هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع)، که در محل دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار داشت: وجه تسمیه امام کاظم(ع) اخلاق است. 

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، با بیان اینکه باید با تبیین سیره ائمه اطهار(ع)، اخلاق اسلامی را تبیین و ترویج داد، گفت: محور زندگی ائمه اطهار(ع) و همچنین امام کاظم(ع) همین اخلاق بود و ما نیز به عنوان شیعیان این بزرگواران، باید اخلاق را در همه امور زندگی خود مورد توجه قرار دهیم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقید بودن به اخلاق از بروز بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها در جامعه جلوگیری خواهد کرد، افزود: محور جامعه اسلامی باید رعایت اخلاق باشد که این مهم، مورد تأکید ائمه اطهار(ع) نیز بوده است. 

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با تمجید از اقدامات و فعالیت‌های مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع) گفت: تمرکز و تحقیق در زندگی امام کاظم(ع) بسیار خوب است و البته باید در این خصوص به اخلاق امام هفتم شیعیان به عنوان یک الگو توجه ویژه کرد. 

بهمن بابیزان، مدیر مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع) نیز در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های این مؤسسه پژوهشی-فرهنگی، گفت: به همت محققان و پژوهشگران مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع)، دانش نامه جامع امام موسی کاظم(ع) در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد شد. 

مدیر مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم (ع)، ضمن تمجید از خدمات حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: امیدواریم در مراسم رونمایی از دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) که سه جلد از آن به بُعد اخلاقی امام هفتم شیعیان اختصاص دارد، شاهد حضور حضرتعالی به عنوان یکی از اسطوره‌های اخلاقی عرصه سیاسی و اجتماعی کشور، باشیم و رونمایی از این اثر علمی، توسط جنابعالی انجام پذیرد. 

 صادق چهرقانی، معاون ارتباطات و امور بین الملل مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) نیز گفت: ریشه بسیاری از معضلات و مشکلات سیاسی و اجتماعی در بسیاری از جوامع امروز، عدم رعایت اخلاق است و از آنجا که امام کاظم(ع) به عنوان یک الگوی اخلاقی، قابلیت معرفی به دنیای امروز را دارد، لذا مؤسسه امام کاظم(ع) توجه ویژه‌ای به این موضوع داشت و امیدواریم با تدوین دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) در این راستا گام برداشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha