پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: جوانان اگر از برخی گرفتاری های زندگی گلایه دارند، با نماز قهر نکنند و پای خدا نگذارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ظهر امروز در جمع نمازگزاران و زائران حرم حضرت معصومه(س) در ادامه تفسیر سوره نور به آیه 56 این سوره اشاره داشت و گفت: قرآن کریم در این آیه می فرماید اهتمام مردم به اقامه نماز، پرداخت زکات و اطاعت از رسول خدا موجب می شود که مشمول رحمت خدا باشند.

وی با بیان اینکه رحمت خداوند گسترده است، تصریح کرد: رحمت خدا بر غضب الهی سبقت گرفته است اما انسان باید خود را در معرض رحمت قرار دهد.

این استاد حوزه علمیه بر لزوم اهتمام به نماز تاکید کرد و گفت: برخی خانواده ها نسبت به سستی جوانان به نماز گلایه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه گاهی اهتمام به نماز در برخی افراد ضعیف است، ابراز داشت: در سال های اخیر کتاب در مورد نماز زیاد نوشته شده اما باید بررسی کرد که آیا موجب اقبال به نماز شده است؟

*عبادت مشترک ادیان الهی

وی با بیان اینکه نماز عبادت مشترک تمام ادیان الهی است، گفت: حتی مشرکین مسئله ای به نام نماز برای بت های خود داشتند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه نماز عبادت مورد تاکید از حضرت آدم تا خاتم بوده است، تصریح کرد: حضرت آدم هنگامی که ترک اولی را مرتکب و از بهشت بیرون خارج شد، به نماز پناه آورد.

*بی اهتمامی به نماز

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با انتقاد از بی اهمیتی به نماز، گفت: متاسفانه برخی افراد یک دهم زمانی را که در فضای مجازی هستند، به نماز اختصاص نمی دهند.   

وی با بیان اینکه روزانه حداقل 70 مرتبه دعوت به اذان می شود، ابراز داشت: قرآن یکی از دلایل حرام بودن شراب و قمار را دوری از یاد خدا عنوان می کند.

این استاد حوزه علمیه بر لزوم توجه به نماز اول وقت تاکید کرد و گفت: حضرت آیت الله بهجت به نقل از استاد خود حضرت آیت الله قاضی می گفتند، مردم به نماز اول وقت مقیّد باشند و اگر گشایشی ایجاد نشد من را نفرین کنند. 

*تارک نماز کافر است

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه آثار و تبعات بی توجهی به نماز زیاد است، افزود: اگر کسی نماز را ترک کند، کافر است؛ در روایات اشاره نشده که زناکار کافر است گرچه حد دارد؛ اما تارک نماز کافر است، چرا که حق خداوند را نادیده می گیرد.

*نماز موجب ریزش گناهان می شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه نماز موجب ریزش گناهان انسان می شود، ابراز داشت: براساس آیات قرآن کریم، نماز از انجام فحشاء و منکر جلوگیری می کند.  

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اهتمام جدی عالمان دین به مسئله نماز، گفت: جوانان به مطالعه زندگانی مراجع تقلید و عالمان دین بپردازند و دلایل توفیق آنها را متوجه شوند.    

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه خداوند نیازی به نماز انسان ندارد، ابراز داشت: نماز پالایش دهنده و زمینه ساز آرامش انسان است و کانال رحمت خدا می باشد.     

وی افزود: بسیاری از شخصیت های برتر اسلام نظیر حجربن عدی پیش از شهادت درخواست اقامه نماز کردند.

*گرفتاری های زندگی را پای خدا نگذاریم

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه نماز کاری به آخوند و دولت ندارد، ابراز داشتند: جوانان اگر از برخی گرفتاری های زندگی گلایه دارند، با نماز قهر نکنند و پای خدا نگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه اقامه نماز رمز تعالی و موفقیت انسان است، ابراز داشت: نماز بازدارنده گناه است و موجب نشاط درونی انسان می شود.   

وی با اشاره به اینکه نماز موجب حرکت در مسیر اعتدال می شود، ابراز داشت: انسان که نماز می خواند از تکبر به دور می شود. 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه نماز زمینه ساز برکت مال و جان انسان است، اظهار داشت: پالایش روح انسان از دیگر آثار نماز می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان با تاکید بر اینکه هدف از زندگی رشد و تکامل انسان است، ابراز داشت: این هدف با معنویت تامین می شود، چرا که زندگی بدون معنویت، حیوانی است.    

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha