شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آشتیانی

معاون جامعه مدرسین بر لزوم امر به معروف ونهی از منکر با شکل مناسب و بدون برخوردهای خاص تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، شنبه شب در گردهمایی امام جماعات مساجد استان قم که در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: سالانه دو جلسه عمومی و چهار جلسه تخصصی با ائمه جماعت استان برگزار می شود.

وی افزود: روحانیت و ائمه جمعه و جماعات پایگاه اصلی فرهنگی جامعه و استان قم تلقی می شوند؛ 430 مسجد در استان قم وجود دارد و ائمه جمعه نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: در دوران گذشته در بین انبیای الهی مساله امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین مسائل بود و کسانی که به امر پیامبران گوش نمی کردند مورد لعن آنها واقع می شدند.

وی گفت: دو تاریخ مهم در قرآن بیان شده است که اولین آن، به داستان حضرت داوود(ع) و ماجرای قوم ایشان که از قول خود مبنی بر عدم ماهیگیری در یکشنبه تخطی کردند، و افرادی که پس از مائده عیسی(ع) از امر حضرت عیسی تخطی کردند.

وی اظهارکرد: همانگونه که در این دو داستان این افراد مورد لعن قرار گرفتند اگر امروز نیز از این امور دینی تخطی کنند به همین مساله گرفتار می شوند.

این استاد حوزه بیان کرد: طلاب نباید روحیه مبارزه و مقابله با فساد را در خود خاموش کنند؛ طلاب باید تذکر لسانی را جدی بگیرند و اگر مشکل و منکری می بینند باید به هر نحو و البته با شکل و لسان مناسب با مردم برخورد کنند و امر به معروف نمایند؛ قرار نیست که دعوا شود، بلکه باید با شکل مناسب و مهربان و با عطوفت رفتارکنند تا مورد منکر اصلاح شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha