پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین، راهپیمایی میلیونی اربعین را زمینه ساز قیام امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: مردم ما به مکتب اهلبیت(ع) و امام حسین(ع) عشق می ورزند و همه خطرات احتمالی این راه را می پذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به کنگره عظیم اربعین و پیاده روی میلیونی دلباختگان سرور و سالار شهیدان به کربلا، اظهار داشت: یکی از برکات قیام امام حسین(ع) زنده کردن غیرت دینی و شجاعت در انسان ها بود.

وی، قیام و مبارزه با ظالمان را از مهم ترین دستاوردهای عاشورا عنوان کرد و افزود: در طول دوران بعد از غیبت امام زمان(عج)، حماسه غیرت دینی در قالب پیاده روی اربعین تجلی یافته است.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین، حرکت میلیونی زائران اربعین به سمت کربلا را جوشش و حرکتی درونی توصیف کرد و ابراز داشت: جمعیت میلیونی سال گذشته را باید بی سابقه دانست چرا که تاریخ این گونه جمعیت و عشق به حسین بن علی(ع) را در قالب کاروان های پیاده به اربعین مشاهده نکرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به تهدیدات داعش و گروه های تروریستی، گفت: امروز داعش و گروه های تکفیری همه توان خود را برای مقابله و مبارزه با امامت، مکتب اهل بیت(ع) و نهضت امام حسین(ع) به کار گرفته اند، اما شاهد حضور سیل جمعیت دلدادگان عاشورا از کشورهای مختلف نظیر ایران، پاکستان و افغانستان هستیم.

وی همچنین به اخلاص و شور خادمان اربعین در قالب موکب های مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: تصاویر نشان می داد حتی شیعه ای از چین به زائران اربعین خدمت می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، راهپیمایی میلیونی اربعین را زمینه ساز  قیام امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: مردم ما به مکتب اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) عشق می ورزند و همه خطرات احتمالی این راه را می پذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی افزود: دلباختگان حسینی از تهدیدات داعش آگاه هستند و می دانند که خطرات احتمالی نیز ممکن است وجود داشته باشد اما با عشق و علاقه در این مسیر قدم می گذارند.   

وی در پایان، حرکت میلیونی زائران اربعین را از الطاف خداوند دانست و خاطرنشان کرد: این کنگره عظیم تقویت کننده مکتب اهلبیت(ع) است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha