چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن طیب حسینی

حوزه/ رئیس بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از حضور بزرگان حوزه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، برای رونمایی از چند اثر فاخر حوزوی در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن طیب حسینی، شنبه شب در نشست خبری تشریح فعالیت های بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، اظهار داشت: در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بخش حوزوی برای دوازدهمین سال متوالی حضور دارد و به ارائه دستاوردهای قرآنی حوزه های علمیه می پردازد.

وی با بیان این که بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، 200 اثر جدید مکتوب، نرم افزاری و موبایلی را به بازدیدکنندگان معرفی و ارائه می کند، گفت: در طول یک سال گذشته تا کنون، از بین 179 مؤسسه حوزوی دارای فعالیت های قرآنی، 80 مؤسسه محصولات قابل توجه قرآنی ارائه کرده بودند که از این میان 36 مرکز برای حضور در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن که بخش محتوایی نمایشگاه نیز محسوب می شود، انتخاب شدند.

رئیس بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با بیان این که در طول برپایی نمایشگاه 21 نشست تخصصی در بخش حوزوی برگزار می شود، گفت: نشست های تخصصی بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در خصوص معرفی محصولات قرآنی حوزه های علمیه و همچنین نقد برخی از فیلم های سینمایی با حضور اساتید حوزوی و همچنین میزگردهایی برای پاسخ گویی به شبهات است که بسیاری از این نشست ها در طول روزهای آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین شب شعر قرآنی را با حضور طلاب و روحانیون شاهد و ایثارگر در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن برگزار خواهیم کرد و پس از آن نیز نشست ویژه خانواده های شهدای روحانی مدافع حرم  برگزار

می شود .

 حجت الاسلام و المسلمین طیب حسینی از حضور بزرگان حوزه در بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: شخصیت هایی چون آیت الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و حجت الاسلام و المسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، از جمله شخصیت های مطرح حوزوی هستند که در روزهای آینده با حضور در بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، برخی از آثار فاخر حوزوی از جمله 4 کتاب نفیس و جدید را رونمایی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آثاری که قرار است با حضور بزرگان حوزه رونمایی شود، کتاب دو جلدی با موضوع پاسخ به تکفیری ها و نقد نظرات ابن تیمیه، از محصولات مرکز مذاهب اسلامی حوزه علمیه قم است که طی روزهای آینده کار رونمایی آن انجام خواهد شد؛ البته منشورات دیگری نیز طی روزهای آینده رونمایی می شود.

رئیس بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم، بخش مشاوره را از قسمت های پر رونق بخش حوزوی نمایشگاه قرآن برشمرد و گفت: خوشبختانه سال به سال شاهد اقبال بیشتر مردم برای گرفتن مشاوره از کارشناسان و صاحب نظران حوزوی در موضوعات خانواده، کودک، اخلاق، احکام شرعی، دعا، خرافات، پاسخ به شبهات، فرق، ادیان و ... هستیم.

وی افزود: اقبال مردم به بخش مشاوره به اندازه ای است که حتی در ساعات اتمام کار نمایشگاه نیز، مردم مشغول گرفتن مشاوره از کارشناسان حوزوی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین طیب حسینی با بیان این که بخش حوزوی، بخش محتوایی نمایشگاه قرآن کریم است، گفت: در نمایشگاه امسال، بخش حوزوی 200 اثر جدید را به بازدیدکنندگان و جامعه قرآنی کشور عرضه می کند که از این تعداد، 100 اثر مربوط به خواهران حوزوی است که در طول یک سال گذشته، در تهیه محتواهای قرآنی، خوش درخشیدند.

وی در پایان گفت: بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن، افتخار این را دارد که علاوه بر میزبانی از 36 مرکز توانمند حوزوی که محصولات ارزشمند قرآنی ارائه می کنند، میزبان دفاتر مراجع معظم تقلید نیز هست.  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha