جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اذان

حوزه/ مدیر رادیو قرآن و رادیو تلاوت، از رونمایی هفت سبک اذان جدید مصوب شورای عالی قرآن، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: سه اذان جدید مربوط به مؤذنان کشور مصر است.

محمدحسین محمدزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، اظهار داشت: هفت اذان جدید مصوب شورای عالی قرآن کریم، امروز یکشنبه 30 خردادماه و از ساعت 19:00 با حضور حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی از مسئولان فرهنگی کشور و همچنین جمعی از اساتید و قاریان برجسته قرآن کریم و مؤذنان برتر کشور و جهان اسلام، در حضور مردم و در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، رونمایی می شود.

وی با بیان این که دو اذان از هفت اذان مورد نظر، روزهای گذشته در برخی از شبکه های صدا و سیما رونمایی غیر رسمی شده، اما امروز همه این هفت اذان جدید در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی می شود.

مدیر رادیو قرآن با بیان این که سه اذان از هفت اذان مذکور از مؤذنان کشور مصر بوده و چهار اذان نیز مربوط به مؤذنان ایرانی است، گفت: اذان دوم آقای محمد طوخی، اذان اول آقای هنباوری، و اذان اول آقای متولی عبدالعال، سه اذانی است که از سوی مؤذنان مصری ارائه شده است.

وی گفت: اذان دوم آقای محمدحسین سبزعلی، و اذان اول آقایان رحیم خاکی، محمود لطفی نیا و علی قاسم آبادی نیز چهار اذان جدید مؤذنان ایرانی است که امروز رونمایی رسمی از آن انجام خواهد شد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: کارشناسی های لازم برای ارائه این اذان های جدید، توسط شورای عالی قرآن کریم انجام شده و انشاءالله پس از رونمایی رسمی از این اذان های جدید، مردم در شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، این اذان های جدید را خواهند شنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha