یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت الله شیخ عیسی قاسم

حوزه / سید مرتضی سندی روحانی بحرینی گفت: پادشاه بحرین طی نشستی با نخست وزیر و مسوولان ارتش بحرین و وزارت کشور تاکید کرده است که اقدامات سرکوبگرانه ادامه داشته باشد و ایام خونینی در انتظار ملت بحرین است.

حجت الاسلام سید مرتضی سندی روحانی بحرینی و از اعضای جریان "الوفاء الاسلامی" بحرین با اشاره به صدور حکم سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعیان به سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گفت: قضیه سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم و تعرض به ایشان اتفاق جدیدی نیست بلکه تاکنون چندین بار به ایشان تعرض کردند و در روزنامه های وابسته به حکومت بحرین بسیار علیه ایشان مقاله می نویسند و حکومت را ترغیب به بازداشت شیخ عیسی می کنند.

شرایط دشوار ملت بحرین در هفته های اخیر

وی ادامه داد: چند هفته قبل شرایط دشواری برای ملت بحرین به وجود آمد و ملت شاهد تشدید احکام بود. تشدید حکم شیخ علی سلمان و بازداشت نبیل رجب و تبعید زینب الخواجه به خارج از بحرین وانحلال جمعیت و مقر الوفاق و جریان التوعیه الاسلامی که یک جریان فرهنگی است و وابسته به شیخ عیسی قاسم است و همچنین انحلال جمعیت الرساله وابسته به جریان "الرساله" از جمله اقدامات آل خلیفه علیه ملت بحرین در هفته های اخیر بوده است.

حجت الاسلام سندی خاطر نشان کرد: بعد از این اقدامات علیه شیخ عیسی  در رسانه ها و از سوی  مسوولان بحرینی خبر سلب تابعیت این روحانی برجسته اعلام شد. ما می دانیم که احتمال بزرگی هست که شیخ را از بحرین تبعید کنند و در نشست وزیر کشور با نمایندگان  مجلس مقرر شده که شیخ ابتدا سلب تابعیت و سپس تبعید شود و این اقدام در قالب یک حکم قضایی صوری انجام می شود.

وی افزود: همان طور که می دانید پس از اعلام این حکم مردم به صورت کفن پوش به سمت خانه شیخ رفتند و برای اهدای خون شان در مسیر دفاع از شیخ اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به آخرین اخبار در خصوص شیخ عیسی قاسم گفت:  وزارت کشور و پلیس بحرین به دفتر مراجعات دینی شیخ عیسی قاسم حمله کردند و هنوز خبری از جزییات آن نداریم.

اوضاع بحرین، بحرانی است

حجت الاسلام سندی در ادامه گفتگو با خبرگزاری حوزه تاکید کرد: اوضاع بحرین در حال حاضر بحرانی است و همه گروه های سیاسی و انقلابی بحرین اعلام کردند که از شیخ عیسی حمایت می کنند و با هم اعلام همبستگی می کنند .

وی با اشاره به جایگاه مهم شیخ عیسی قاسم در بحرین گفت: شیخ عیسی رهبری بزرگ و دارای مقام بالا است و پایگاه مردمی دارد .

ایام خونینی در انتظار ملت بحرین است

روحانی بحرینی اظهار داشت: پادشاه بحرین طی نشستی با نخست وزیر و مسوولان ارتش بحرین و وزارت کشور تاکید کرده است که این اقدامات سرکوبگرانه ادامه داشته باشد و ایام خونینی در انتظار ملت بحرین است زیرا آنها با تمام قوا و فشار به دنبال بازداشت و تبعید شیخ هستند.

وی با اشاره به مقاومت ملت بحرین گفت: مردم بحرین از بیانیه سردار سلیمانی بسیار استقبال کردند و از حمایت ایشان قدردانی کردند .

حجت الاسلام سندی در پایان گفت: مردم بحرین در طول 5 سال قیام خود از تظاهرات مسالمت آمیز استفاده کردند اما متاسفانه حکومت بحرین روی خوش نشان نداد و با زور و تعدی و تجاوز با مردم برخورد کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha