سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جمکران

حوزه/ مراسم تجلیل از سازندگان آثار «شاهزاده روم» و «ساحل بیکران» ضیافت نورانی «خادمان فرهنگ، پژوهش و هنر مهدوی» با عنوان نگین فیروزه‌‏ای در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، ضیافت نورانی خادمان فرهنگ، پژوهش و هنر مهدوی با عنوان نگین فیروزه ای، با حضور تولیت، معاونین، مدیران و خادمان مسجد مقدس جمکران، پژوهشگران، هنرمندان و فعالان عرصه مهدویت به همت معاونت فرهنگی و با همکاری بنیاد پژوهش و نشر این مکان مقدس در مجتمع 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام عباس ابراهیمی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این همایش ضمن تبریک فرارسیدن سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه) اظهار کرد: قرآن کریم معجزه بزرگ الهی است و ما باید از این معجزه الهی بیش از پیش استفاده کنیم؛ قرآن کریم بینش و آگاهی به جاهلان می‏دهد، طراوت و تازگی به انسان منتقل کرده و مسیر نجات بشریت را هموار می‏کند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: هر کس به اندازه ظرف وجودی خود می‏تواند از قرآن کریم بهره‏گیری کند؛ ما باید جان‏ها را با بذر هنر الهی تازه کنیم؛ رهبر معظم انقلاب تأکید ویژه‏ای بر قرآن کریم و هنر دارند و بهترین شیوه برای تبلیغ دین را استفاده از ابزار هنر می‏دانند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به دیدار تولیت و جمعی از خادمان مسجد مقدس جمکران با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت هفدهم رمضان، ابراز کرد: ایشان فرمودند که در محضر مرجع عالیقدر، آیت الله بروجردی بودیم و از ایشان سوال شد که در مسجد مقدس جمکران می‏توانیم نمازهای مخصوص را به نیت ورود بخوانیم؛ ایشان مقداری تأمل کردند و گفتند که بله می‏شود؛ نیت ورود یعنی این که این اعمال از سوی اهل بیت(علیهم السلام) به طور مستقیم سفارش شده است.

وی  افزود: ما در یک مبارزه و نبرد تمام عیار فرهنگی هستیم و متأسفانه از ظرفیت هنر آن‏چنان که باید استفاده نکرده‏ایم؛ باید تلاش کنیم تا حوزه هنری تقویت شود و بتوانیم از هجمه‏های دشمنان اسلام بکاهیم و با آن مقابله کنیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: مسؤولان و صاحب نظران و هر کس که رسانه‏ای را در اختیار دارد، باید به کارآمدی ابزار هنری یقین پیدا کند و با اقشاری که در این حوزه در حال فعالیت هستند، ارتباط عالمانه‏ای برقرار کند و از این ظرفیت کمال استفاده را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران با تأسیس مرکز آفرینش‏های هنری و مرکز پژوهش، سعی در هم‏افزایی در این حوزه‏ها دارد و این نشست، آغاز سنت حسنه‏ای است تا بتوانیم از ظرفیت متخصصان در این زمینه استفاده کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: عزیزانی که امروز در محضر آنان هستیم، فرهیختگان عرصه علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری هستند که منشأ خدمات ارزشمندی در عرصه مهدویت بوده و صاحب اثر هستند که در پایان این نشست از برگزیدگان در این عرصه تقدیر به عمل می‏آید.

تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن هفدهم رمضان به تبیین واقعه این روز مهم پرداخت و بر استفاده از ظرفیت هنر در انتقال مفاهیم دینی و مهدوی تاکید کرد.

در ادامه برنامه ضیافت نورانی خادمان فرهنگ، پژوهش و هنر مهدوی سید محمد جواد شرافت، شاعر آیینی استان قم به شعر سرایی با موضوعات مهدویت، امام حسن مجتبی(علیه السلام) و خیانت‌های آل سعود پرداخت؛ همچنین گروه همخوانی بین المللی معراج قم در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند.

گفتنی است که در مراسم نگین فیروزه‏ ای، از برگزیدگان عرصه مهدویت، سرکار خانم شکوریان، حجت الاسلام  رضوی همدانی مسئول مؤسسه فرهنگی نور ایمان، حجت الاسلام  وطن خواه دبیر ستاد اجتماعات مردمی مهدوی، محمد حبیبی منصور کارگردان مستند، حسن عنایتی پیشکسوت رسانه‌‏ای قم و کارگردان مستند ساحل بیکران و حامد جعفری تهیه کننده پویا نمایی شاهزاده روم تقدیر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha