چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مبلغ گنابادی ، عبادی

حوزه/یک مبلغ گنابادی با تاکید بر غافل نشدن از ابزارهای نوین در امر تبلیغ گفت: تبلیغی موفق است که تلفیقی از تبلیغ چهره به چهره و ابزارهای نوین باشد .

حجت الاسلام محمد مهدی عبادی، فعال فضای مجازی در گفتگو با  خبرگزاری «حوزه»در گناباد توجه به فرهنگ اسلام را مهم عنوان کرد و گفت: یکی از بخش های مهم در هر جامعه سالم، مقوله فرهنگ است و در دین مبین اسلام نیز به این مهم توجه بسیار شده است چراکه در سایه فرهنگ اسلام، کار، تلاش و سایر امورات بر روی ریل خود با امنیت حرکت می کنند.

وی  با بیان اینکه از نظر اکثر روانشناسان، تبلیغ چهره به چهره تاثیر بیشتری نسبت به سایر انواع تبلیغ ها دارد، اذعان کرد: منبر یکی از ابزارهای مهم در تبلیغ چهره به چهره می باشد و از طرفی مسجد نیز محلی است که شیطان در آن راه ندارد و لذا منبر سبب افزایش اثرگذاری تبلیغ دین در مستعمین می شود.

این مبلغ گنابادی با تاکید بر غافل نشدن از  ابزارهای نوین در امر تبلیغ گفت: تبلیغی موفق است که تلفیقی از  تبلیغ چهره به چهره و ابزارهای نوین باشد

این روحانی طرح هجرت گناباد، هم چنین به اثر گذاری  فضای مجازی در  تبلیغ دین اشاره و گفت: در فرهنگ سازی استفاده صحیح و درست از فضای مجازی، روحانیون نقش به سزایی دارند تا از این فضا وامکانات به نحو مطلوب استفاده شود و خود مردم کم کم با تاثیرات مخرب آن اشنا و عاقلانه آن را کنار بگذارند و به سوی منبر، محراب و موعظه  حرکت نمایند.

وی ادامه داد: اما اگر فرهنگ  سازی  درست انجام نشود، فضای مجازی در هر زمینه ای اعم از هدایت درست یا نادرست بر مبلغین سبقت می گیرد و تاثیر خودش را بر جای می گذارد لذا فضای مجازی یک تهدید و یک فرصت می باشد و مبلغینی که می توانند در فضای مجازی تبلیغ کنند، نباید از این فرصت چشم پوشی کنند و باید با زبان روز اسلام ناب را به جامعه معرفی نمایند.

حجت الاسلام عبادی که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است، درخصوص موفقیت های خود در امر تبلیغ دین گفت: برخورد خوب و مناسب با مردم، عدم افراط و تفریط در امورات مذهبی و فرهنگی، بیان ساده و روان احکام دین برای عمل کردن مردم، کوتاه سخن گفتن در سخنرانی ها و سایر امورات تبلیغ سبب موفقیت بنده در امر تبلیغ دین اسلام شده است.

وی افزود: اقامه نماز جماعت، بیان مساله احکام، طرح تلاوت نور، تفسیر قرآن کریم و تطبیق نمودن ان با مسایل روز جامعه و دنیا و برگزاری مراسمات ویژه برای مناسبت های مذهبی و انقلابی با تعامل اعضاء شورا، دهیار، پایگاه واعضاء کانون ها و هیات امناء مساجد و  خواص روستا با اتحاد کامل و به دور از هر گونه دوگانگی ، برگزاری جلسات قران هفتگی و برگزاری سفره های افطاری ساده در مساجد و منازل در ماه مبارک رمضان از جمله اقدامات بنده در امر تبلیغ دین اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha