جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
عزاداری مولای متقیان علی (ع) در لاهور و تدابیر شدید امنیتی

حوزه/ با وجود ترورها و توطئه های تفرقه افکن بر ضد شیعیان پاکستان، شیعیان این کشور مراسم عزاداری امام علی علیه السلام را پرشورتر برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، با وجود ترورها و توطئه های تفرقه افکن بر ضد شیعیان پاکستان، شیعیان این کشور مراسم عزاداری امام علی علیه السلام را پرشورتر برگزار کردند.  مراسم عزاداری مولای متقیان علی علیه السلام، روز دوشنبه در «کربلا گامی شاه» لاهور برگزار شد و عزاداران سیاه پوش پاکستانی از مسیر همیشگی، درحالی که تدابیر شدید امنیتی برقرار بود حرکت کردند.

دسته‌های عزاداری راهپیمایی خود را صبح دوشنبه از مبارک هاولی آغاز کرده و ظهر به بازار کشمیری رسیدند که در آنجا عزاداران نماز ظهر برگزار کردند. آنان سپس به حرکت خود ادامه داده و از مناطق مختلف چوک نواب صاحب، لعل خو، مغول هاولی، شیعیان موهالا، نثار هاولی، چوهاتا مفتی باقر، مسجد چوک وزیر خان، پانی والا طلب، شاهی موهالا بازار حکیم و مسجد اونچی به سمت کربلا گامی شاه حرکت کردند.

برپایه این گزارش به نقل از tribune.com.pk، علمای دینی نیز در جمع عزاداران به توصیف و تبیین از خودگذشتگی‌های حضرت علی (ع)، و حضرت امام حسین (ع) تاکید کردند.

نوحه خوانان نیز در میان جمعیت عزادارانی که فریاد یاحسین می‌گفتند، نوحه می‌خواندند.

به گفته پلیس سرسخت‌ترین تدابیر امنیتی در این مراسم به اجرا درآمده و نزدیک به 5 هزار افسر پلیس در جاده‌ها مستقر بوده‌اند. پلیس همچنین اعلام کرد که تک تیراندازها در ساختمان‌های اطراف مسیر عزاداری مستقر بوده‌اند.

شرکت کنندگان در صفوف عزاداری پیش از ورود به محل برگزاری مراسم، ابتدا توسط مقامات امنیتی مورد بازرسی بدنی قرار گرفته، سپس از ردیاب‌های فلزیاب و عبور از محل ویژه امنیتی برای بازرسی عزاداران استفاده شد.

مسئولین همچنین اعلام کرده‌اند که دوربین‌های مدار بسته در مسیر عزاداری نصب شده و تمامی مسیر راهپیمایی در اتاق عملیات تحت نظارت قرار داشته است.

خاطر نشان می شود در ماه های اخیر، پاکستان صحنه نفرت پراکنی های فرقه ای علیه پیروان مکتب اهل بیت بوده و تعدادی از شیعیان به شهادت رسیدند. بی تفاوتی دولت در برابر این کشتارها، اعتراض بسیاری از علما و فعالان مدنی از داخل و خارج پاکستان را به دنبال داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha