یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راهپیمایی‌ و تحصن‌ شیعیان در شهرهای پاکستان

حوزه/ زنان پاکستانی به همراه فرزندانشان با شرکت در تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف پاکستان خواستار رسیدگی به خواسته‌های علامه رجا ناصر جعفری شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، زنان پاکستانی به همراه فرزندانشان با شرکت در تظاهرات گسترده‌ در شهرهای مختلف پاکستان خواستار رسیدگی به خواسته‌های حجت الاسلام والمسلمین رجا ناصر جعفری که در اعتصاب غذا به سر می برد شدند.

در این تظاهرات گسترده که در شهرهای کراچی، حیدرآباد، اسلام آباد، لاهور، پیشاور، کویته، مولتان، دره اسماعیل خان، فیصل آباد، سکر، یعقوب آباد، تاندو محمد خان، شکارپور و دیگر شهرهای پاکستان با حضور گسترده زنان مسلمان برگزار شد، تظاهرکنندگان پلاکاردها و پوسترهایی در اعتراض به قتل عام شیعیان در پاکستان، ترور هدفمند فعالان شیعه در دست داشته و علیه دولت نواز شریف شعار دادند.

در کراچی تظاهرات از مسجد شاه خراسان تا بارگاه امامزاده علی رضا در جاده جناح ادامه داشت.

از شخصیت‌های برجسته‌ای که در این تظاهرات شرکت داشتند می‌توان به خانم زهرا نقوی از مجلس وحدت مسلمین، گل زهرا مدیر مرکزی سازمان دانشجویان امامیه، حجت الاسلام احمد اقبال رضوی، علی حسین نقوی، حجت الاسلام میرزا یوسف حسین، حجت الاسلام باقر زیدی و حجت الاسلام الازهر نقوی اشاره کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین رجا ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین و اعتصاب غذای او تقدیر به عمل آوردند. آن‌ها همچنین خشم و اعتراض خود را نسبت به سکوت زننده دولت در خصوص 2 ماه اعتصاب غذای این شخصیت دینی علیه تروریسم و کشتار هدفمند شیعیان در پاکستان ابراز کردند.

خانم زهرا نقوی و حجت الاسلام احمد اقبال رضوی نیز به طور جداگانه سخنرانی‌های قابل توجهی در محکومیت دولت پاکستان که مدعی ایجاد صلح در این کشور است انجام دادند.

خانم نقوی گفت:‌ ملت پاکستان در سایه تهدید دائمی زندگی می‌کند و دولت این کشور در ایجاد امنیت برای شهروندان با شکست روبرو شده است. در حالی که کشتار هدفمند، حضور شبه نظامیان و نسل کشی در پاکستان ادامه دارد، عمال دولتی و غیردولتی بازی گردانان این جنایات هستند. پیش بینی می‌شود که ادامه این وضعیت، منجر به هرج و مرج در کشور شده و پایه‌های حکومت سست شود. چرا که ظلم و ستم علیه گروه خاصی از مردم نه تنها مخالف قانون اساسی بلکه غیرانسانی است.

حجت الاسلام باقر زیدی نیز از سران دولت خواست به اعتصاب غذای 2 ماهه رهبر مجلس اتحاد مسلمین توجه نشان دهد، چراکه ملت پاکستان پشت رهبرشان ایستاده و پیش از اینکه اوضاع از کنترل خارج شود، بهتر است دولت اقدامی در این زمینه انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha