جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برگزاری تظاهرات روز قدس در شهرهای مختلف پاکستان

حوزه/ در راهپیمای روز قدس پاکستان تظاهرکنندگان پلاکاردهای ضداسرائیلی و ضدصهیونیستی در دست داشته و شعارهایی در دفاع از حقوق ملت فلسطین سر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی تایمز، مردم پاکستان و بخش‌های خیبر پختونخوای این کشور تظاهرات اعتراضی روز قدس را برای ابراز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در مبارزه برای آزادی فلسطین اشغالی از دست اسرائیل برگزار کردند.

شورای مشایخ علمای متحد پاکستان، شاخه خیبر پختونخوا در اعتراض به بی‌عدالتی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان بی‌گناه در سرتاسر دنیا، تظاهرات اعتراض‌آمیزی در شهر پیشاور در استان مرزی شمال غربی کشور پاکستان برگزار کردند. در این راهپیمایی تظاهرکنندگان با رهبری مولانا شعیب با سدکردن مسیر جاده‌ها پرچم‌های رژیم صهیونیستی را به آتش کشیده و شعارهای ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی را با صدای بلند فریاد زدند.

در پاراچنار شهری در شمال غربی پاکستان نیز روز جمعه به مناسبت روز قدس دسته‌های گسترده تظاهرکنندگان و گروه‌های مردمی همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند. این تظاهرات با هدایت انجمن تحریک حسینی و با رهبری عبیدحسین الحسینی، سناتور سابق پاکستانی برگزار گردید.

الحسینی در سخنرانی خود در این گردهمایی از تمامی مسلمانان در سرتاسر دنیا خواست تا با ایجاد اتحاد در دنیای اسلام، توطئه‌های تدارک دیده شده علیه آنان را خنثی کنند. راهپیمایان در این تجمع  همچنین اعلام کردند که هر نوع فداکاری را برای دفاع از کشورشان پاکستان انجام خواهند داد. در روز قدس تظاهرکنندگان پلاکاردهای ضداسرائیلی و ضدصهیونیستی در دست داشته و شعارهایی در دفاع از حقوق ملت فلسطین سر می‌دادند.

در دیر اسماعیل خان نیز فعالان سازمان دانشجویان امامیه تظاهرات روز قدس را در محکوم کردن اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطین بدست اسرائیل برگزار کردند. تظاهرکنندگان همچنین شعارهای ضداسرائیلی و ضدآمریکایی را برای محکوم کردن تحمیل جنایات بر مسلمانان بیگناه دنیا سردادند. سخنرانان نیز در گردهمایی سالانه روز قدس به اتحاد مسلمانان تاکید کردند. آن‌ها از اینکه قدرت‌های جهانی به بهانه جنگ سوریه دست به کار شده‌اند اما چشم‌شان را به روی مشکلات فلسطین بسته‌اند ابراز تاسف کردند. سخنرانان همچنین بالا رفتن شمار حملات تروریستی در دیر اسماعیل خان را محکوم کرده و از مسئولین خواستار اقدامی عملی در این باره شدند.

مسلمانان سرتاسر دنیا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس، روز همبستگی با ملت فلسطین دانسته و راهپیمایی ضدصهیونیستی در محکومیت اشغال سرزمین‌های فلسطین به دست اسرائیل برگزار می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha