سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تظاهرات علیه اسرائیل در پاکستان

حوزه/ توسط سازمان دانشجویان امامیه پاکستان، تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر هیئت پاکستانی به رژیم صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت سازمان دانشجویان امامیه پاکستان شاخه کراچی، راهپیمایی و تظاهرات اعتراض آمیزی علیه سفرهای اعلام شده مستمر هیئت پاکستانی به رژیم صهیونیستی و سکوت دولت در قبال آن از چهار راه نمایش تا باشگاه مطبوعاتی کراچی برگزار شد. تعداد زیادی از مردم اعم از کودکان، زنان و مردان در این تظاهرات شرکت کردند.

حجت‌الاسلام غلام عباس عضو مجلس وحدت مسلمین پاکستان، اسدالله بوتو معاون امیر جماعت اسلامی پاکستان، قاضی احمد نورانی وابسته به جمعیت علمای پاکستان شاخه سواد، دیباج عابدی رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان در کراچی و صابر ابو مریم رئیس بنیاد فلسطین پاکستان در این راهپیمایی شرکت و سخنرانی کردند.

سخنرانان اظهار داشتند: سفر مستمر هیئت پاکستانی به اسرائیل نشان دهنده بی کفایتی دولت و ارتباط پنهانی دولت با اسرائیل است. این سفر شورشی آشکار علیه مبانی بنیانگذار پاکستان محمد علی جناح است.

آنان گفتند: سفر نسیم اشرف، رئیس سابق هیئت کریکت پاکستان و خبرنگاران شبکه های تلویزیونی معروف به اسرائیل، توطئه ای برای آسیب رساندن به صلح پاکستان است. دولت باید تمامی شهروندانی را که در گذشته و الان به رژیم غاصب صهیونیستی سفر کرده‌ و با رئیس و مقامات قاتل آن ملاقات کرده اند، دستگیر و به شدت برخورد کند.

آنان با اشاره به ستم های رژیم صهیونیستی تاکید کردند: وجود ناپاک اسرائیل مانند خنجری در قلب جهان اسلام است. از آغاز دولت نامشروع اسرائیل تا به امروز، تمامی تاریخ آن، پر از خون مظلومان به ویژه فلسطینیان بی گناه است. عناصری که تلاش می کنند که اسرائیل به رسمیت شناختن شناخته شود و دائماً از اسرائیل بازدید می کنند، باید مهار شوند. فلسطین نیز شاه رگ حیات جهان اسلام است.

آنان ضمن تاکید بر وحدت مسلمانان تصریح کردند: بزرگترین دلیل به وجود آمدن اسرائیل، آمریکا و انگلیس است و حامی آن سازمان ملل متحد است. بر همه حاکمان جهان اسلام لازم است که در صفوف خود وحدت ایجاد کنند و علیه اسرائیلی که دشمن بشریت و مسلمانان است، محکم بایستند.

آنان خواستار اقدام سخت علیه معاندان شدند و گفتند: کسانی که علیه کشمیر و فلسطین در پاکستان صدا بلند کنند و در مورد احیای روابط با اسرائیل صحبت کنند جنایتکار ملی هستند. باید قانونی در پارلمان پاکستان تصویب شود که آنها را جنایتکار ملی قرار دهد و اقدامات سختی بر علیه شان انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha