جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 دادگاه پاکستان، ۴ تروریست دخیل در حملات انتحاری را آزاد کرد

حوزه/ افسر ارشد این پرونده دستگیری تروریست‌ها را تائید کرد و گفت: این افراد شریک جرم حملات انفجاری شکارپور و یعقوب آباد بوده‌، برای بسیاری از جرایم دیگر تحت تعقیب پلیس بوده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»فدا حسین مغول، قاضی دادگاه ضدتروریسم شکارپور در پاکستان، حکم آزادی چهار تروریست خطرناک را به بهانه فقدان نبود مدارک کافی آزاد کرد. این افراد به جرم مشارکت در حملات انتحاری تروریستی در شکارپور و یعقوب آباد پاکستان دستگیر و محاکمه شده بودند. در مراحل پیشرفت پرونده افسران پلیس دخیل در این پرونده گفته‌های پیشین خود را که در گزارش اولیه عنوان کرده بودند، تغییر دادند.

 اکرم آرین، عبدالعزیز شیخ عبدالغنی بروحی، سراج احمد بروبی، محمد دین بروبی و سراج لانگه، 6 تروریستی بودند که در تفتیش خانه به خانه در روستای تاج محمد بروبی، در نزدیکی خان پور دستگیر شده بودند. پلیس از خانه این افراد تسلیحات نظامی و بیش از 10 کیلوگرم مواد منفجره کشف کرده بود.

مسعود بنگاش افسر ارشد پلیس که در آن زمان فرمانده ارشد نیروهای پلیس شکارپور بود، دستگیری تروریست‌ها را تائید کرد و اعلام کرد که این افراد شریک جرم حملات انفجاری شکارپور و یعقوب آباد بوده‌اند و برای بسیاری از جرایم فجیع دیگر تحت تعقیب پلیس بوده‌اند. او سپس اعلام کرد که تمامی این افراد دست اندرکار افراط‌گرایان و گروهک‌های تروریستی پاکستانی بوده‌اند.

نوحی یعقوب آباد و شکارپور از سال‌ها پیش هدف حملات تروریستی بوده‌اند و وحشیانه‌ترین حمله تروریست‌ها به مردم بی‌گناه این شهر در 31 دسامبر سال گذشته در بارگاه امام کربلا مولا در شکارپور رخ داد که در این جنایت بی‌رحمانه 65 تن به شهادت رسیده و بیش از 20 تن مجروح شدند. پیش از این نیز یک حمله تروریستی در درگاه جهان شاه جماری در شکارپور به وقوع پیوست که در این انفجار "سائن هجان شاه" و دیگران به شهادت رسیده و عده‌ای مجروح شدند. در یعقوب آباد نیز در پی یک حمله انتحاری قدرتمند در ایام محرم 24 تن به شهادت رسیدند که بیشتر آنان را کودکان تشکیل می‌دادند و بیش از 40 تن دیگر نیز مجروح شدند.

دادگاه ضدتروریسم در سال 1998 توسط دولت نواز شریف تشکیل شد تا به پرونده‌های تروریستی رسیدگی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha