شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تظاهرات سرتاسری مردم پاکستان در حمایت از دبیرکل مجلس وحدت مسلمین

حوزه/ مردم پاکستان در اعلام همبستگی با حجت الاسلام راجا ناصر عباس، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان دست به تظاهرات زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» مردم پاکستان در اعلام همبستگی با حجت الاسلام راجا ناصر عباس، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان پس از برگزاری نماز جماعت روز جمعه در سراسر این کشور دست به تظاهرات زدند. راهپیمایان به ویژه در شهرهای اسلام‌آباد، راولپندی، کویته، سکر، لاهور، پیشاور و مولتان نسل کشی و قتل عام شیعیان را در پاکستان محکوم کردند.

حجت الاسلام ناصر زمانی که دیگر روش‌های اعتراض علیه کشتار شیعیان را بی‌نتیجه دید تصمیم گرفت به اعتراض علیه این جنایات در پاکستان دست به اعتصاب غذا بزند؛ زیرا شیعیان در پاکستان از کراچی گرفته تا پاراچنار زیر سایه سرکوب دائمی دولت و تروریست‌ها قرار دارند.

در همین راستا امروز اعتصاب غذای وی وارد روز 30ام می‌شود و همچنان برسر مواضع به حق خود ایستاده‌ است. تعدادی از سازمان‌های سیاسی و مذهبی پاکستان نیز با علامه ناصر زمانی بیعت کرده و روحانیون ارشد در نواحی مختلف حمایت خود را اعلام کرده‌اند.

تظاهرات و راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز علیه بی‌تفاوتی و گستاخی دولت پاکستان همچنان ادامه دارد و شمار زیادی از تظاهرکنندگان در مساجد و بارگاه‌های امامان در سرتاسر کشور تجمع یافته‌اند. در این میان، استان سند به ویژه لارکانه و کراچی شاهد حضور مردم در خیابان‌ها در اعلام همبستگی با علامه راجا نصر عباس بوده‌اند.

تظاهرکنندگان طرح اقدام ملی دولت را مورد انتقاد قرار داده و آن را حربه‌ای در دست تروریست‌ها می‌دانند. سخنرانان و روحانیون نیز معتقدند هرچند دولت مدعی است که شبه‌نظامیان را شناسایی کرده، اما هنوز این تروریست‌ها آزادانه در خیابان‌های پاکستان پرسه زده، آزادانه مردم بی‌گناه را قتل عام کرده و با سخنرانی‌های نفرت انگیز‌شان مردم را اغوا کرده و در صورتی که اشخاص فریب ایدئولوژی آن‌ها را نخورند، آنان را از میان برمی‌دارند.

رهبران سازمان‌های مختلف در پاکستان در توافقی برای محکوم کردن تروریست‌ها اعلام کرده‌اند که افراط‌گرایان نمی‌توانند نیت‌های شوم خود را بیش از این پوشانده و آن‌ها در پی بدنام کردن کشور پاکستان و نه پاسداری از آن‌ هستند. روحانیون دینی پاکستان در ادامه در حمایت از حجت الاسلام راجا عباس جعفری خواستار برگزاری راهپیمایی عظیمی در خاتمه ماه مبارک رمضان شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha