جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قتل ناموسی زنان و دختران غیراسلامی و گناهی نابخشودنی است

حوزه/ رئیس شورای اتحاد اهل تسنن پاکستان اعلام کرد: سوزاندن زنانی که به میل خودشان ازدواج می‌کنند، مخالف آموزه‌های اسلامی بوده و اسلام به زنان بالغ این اجازه را داده با اراده آزاد خودشان ازدواج کرده و حق انتخاب داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dawn.com، بیش از ۴۰ تن از روحانیون اسلامی متعلق به شورای اتحاد اهل تسنن پاکستان، روز یکشنبه با صدور فتوایی، قتل زنان و دختران از روی غیرت را غیر اسلامی و گناهی غیرقابل بخشش اعلام کردند.

این فتوا در پی درخواست حمیدرضا صاحب زاده رئیس شورای اتحاد اهل تسنن پاکستان صادر شد که اعلام کرده بود، سوزاندن زنانی که به میل و اراده خودشان ازدواج می‌کنند، مخالف آموزه‌های اسلامی بوده و اسلام به زنان بالغ این اجازه را داده با اراده آزاد خودشان ازدواج کرده و حق انتخاب داشته باشند.

این بیانیه با محکوم کردن قتل‌های ناموسی و از روی غیرت اخیر در لاهور، ابوت آباد و موره، اعلام کرده که چنین حوادثی تمامی جامعه را متزلزل کرده و نشان می‌دهند که جامعه پاکستان به سمت فساد اجتماعی در حرکت است.

این فتوا زمانی منتشر شد که زنی با نام زینت بی‌بی در لاهور به خاطر ازدواج با فرد مورد علاقه‌اش، به دست مادرش به آتش کشیده شد. مادر زینت بعدها به این جنایت اعتراف کرده بود.

اوایل ماه گذشته نیز یک معلم ۱۹ ساله در موره به دلیل رد پیشنهاد ازدواج مردی مورد شکنجه قرار گرفته و به آتش کشیده شد و ماه گذشته نیز یک دختر ۱۶ ساله به خاطر کمک کردن به دوستش برای ازدواج با فرد مورد علاقه‌اش خفه شده و به آتش کشیده شد.

شورای علمای پاکستان سال گذشته اعلام کرده بود قتل زنان و دختران به نام ناموس و غیرت، غیراسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha