پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رهبران مسیحیان پاکستانی به حمایت از شیعیان برخاستند

حوزه/ مدیر ملی کمیسیون ملی اسقف‌های کاتولیک پاکستان گفت: دولت باید به کشتار شیعیان توجه نشان دهد و هیچ کس حق ندارد عقایدش را به دیگران تحمیل کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»رهبران کلیساهای مسیحیت در پاکستان با شیعیان این کشور اعلام همبستگی کردند.

کشیش امانوئل یوسف مانی، مدیر ملی کمیسیون ملی اسقف‌های کاتولیک پاکستان برای عدالت و صلح از سردمداران و دولتمردان پاکستان خواست تا از تمامی اقلیت‌های مذهبی در این کشور حمایت کنند. او همچنین از رهبران اهل تسنن خواستار محکوم کردن خشونت علیه شیعیان شد.

برپایه این گزارش به نقل از christiantimes.com، یوسف مانی گفت: دولت باید به کشتار شیعیان توجه نشان دهد و هیچ کس حق ندارد اینگونه با شیعیان برخورد کند.

خاطر نشان می شود 95 درصد جمعیت کشور پاکستان را مسلمین تشکیل می‌دهند و 5 درصد دیگر اقلیت‌های مذهبی چون مسیحیت و هندوها هستند. شیعیان نیز 20 درصد جمعیت مسلمانان این کشور را تشکیل داده و اغلب به علت عقاید و اعتقاداتشان مورد آزار و اذیت گروه‌های افراطی قرار می‌گیرند.

در ماه می امسال 9 مسلمان شیعه در حملات تروریستی به شهادت رسیده و در همان ماه 4 مسلمان شیعه دیگر تنها به جرم شرکت در تظاهرات خیابانی پاراچنار در اعتراض به کشتار شیعیان پاکستانی توسط پلیس شبه نظامی به شهادت رسیدند.

 در پی ادامه قتل عام شیعیان، اعضای انجمن وحدت مسلمین با برپایی اردوگاه‌های خیابانی و اعتصاب غذا، با تحمل گرما و امتناع از خوردن، اعتراض خود را به جنایات و حملات تروریستی علیه شیعیان پاکستانی نشان دادند.

 سید محمدرضا سخنگوی مجلس وحدت مسلمین در این باره به خبرنگاران گفت: ما همیشه تروریست‌ها را به خاطر جرایم و جنایت‌ها علیه شیعیان مورد سرزنش قرار می‌داده‌ایم، اما اکنون نهاد‌های دولتی ثابت کرده‌اند که تمایل به گروه‌های مخالف ما دارند.

رضا در ادامه گفت: از سال 1986 تا کنون نزدیک به 80 هزار تن از شیعیان جان خود را در پی آزار و اذیت و شکنجه از دست داده‌اند. رهبران اقلیت‌های مذهبی و احزاب مخالف از اردوگاه‌های ما بازدید به عمل آورده‌اند زیرا بر این باور هستند که خواسته‌های ما حقیقی است، اما دولت هنوز در سکوت به سر می‌برد.

کشیش مجید آبل از کلیسای پرزبیتری نیز گفت: هیچ کس بهتر از مسیحیان پاکستانی معنای آزار و اذیت مذهبی را درک نمی‌کند. مسیحیان در پاکستان جزء اقلیت‌های مذهبی به حساب آمده و اغلب هدف حملات افراط‌گرایان دینی قرار می‌گیرند که ریشه در اختلاف تاریخی میان آن‌ها دارد.

ژولیوس سالیک بنیانگذار حزب جهانی اتحاد اقلیت‌ها، رهبران پاکستانی را تشویق به سخن گفتن علیه حمله به اقلیت‌های مذهبی کرده و گفت: هدف قراردادن هر جناح مذهبی مخالف عزت یک دولت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha