پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی مظاهری

زعیم حوزه علمیه اصفهان گفت: شهدای روحانی آنچه را که در تبیین مکتب نورانی جعفری با مداد عالمانه خود آموخته و توریج داده بودند، با دماء شاهدانه خویش امضا کردند.

 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در پیامی به  هشتمین اجلاسیه 590 شهید روحانی و طلبه  استان اصفهان  که ظهر امرو زدر مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شده بود، اظهار داشت: سلام و درود خداوند بر ارواح تابناک همه شهیدان راه حق و فضیلت و عبادت، خصوصاً شهیدان روحانیت و حوزه‌های علمیه که پایه‌های دین و دین‌مداری را با خون‌های مطهر خود تثبیت و مستحکم ساختند.

ایشان بیان کردند: آنان با جهاد و مجاهدت در دفاع از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های تعالی بخش قرآن و عترت، پیشقدم شدند و آنچه را در تبیین مکتب نورانی جعفری علیه السلام را عالمانه خود آموخته و ترویج داده بودند، با دماء خویش به امضا رساندند و با اقتدا به امام صادق و سایر ائمه هدی علیهم السلام، با فداکاری و ایثارگری خود اعتلای کلمه طیبه توحید و اسلام، شرافت و عزت مسلمانان را تضمین کرده و حیات حوزه‌های علمیه را استمرار بخشیدند.

این مرجع  تقلید در ادامه این پیام اذعان کردند: انقلاب شکوهمند اسلامی و نهضت دینی امام راحل عظیم الشأن نیز یکی از میدان‌های آزمایش روحانیت بود و شهیدان با فضل و فضیلت حوزه‌ها در این عرصه خطیر نقش برجسته خود در پاسداری از حریم مقدس اسلام را به روشنی ایفا کردند.

زعیم حوزه علمیه اصفهان افزود: اکنون یادآوری و التزام به اهداف والا و ارزشمندی که خون مطهر همه شهیدان و شهدای روحانیت برای تأمین و تعمیق آن اهداف حیات بخش ریخته شده است، وظیفه همه ماست.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه پیام خود تأکید کردند: این اهداف همان رسالت‌های خطیری است که پیامبران خداوند و راهنمایان بشریت نیز آن را با تمام وجود دنبال کرده‌اند. تهذیب و تزکیه نفوس، تعلیم و تعلم دین و معارف انسان‌ساز دینی، هدایت به سوی کمال و صراط مستقیم، حکومت و عدالت اجتماعی، مهمترین برنامه‌هایی است که بنابر آیات شریفه قرآن، رسولان الهی به دنبال آن بوده‌اند و پس از آنان همه حق جویان و فضیلت خواهان و عدالت طلبان خصوصاً شهیدان راه حق و فضیلت و عدالت برای آن به مجاهده پرداخته‌‍اند و تاوان تحکیم و توسعه این اهداف ارزشمند و آرمان‌های متعالی تعالی بخش را در میدان‌های مبارزه با ستمگران و مستکبران پرداخته‌اند.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: امروز نیز بی‌تردید، ادامه راه نورانی شهیدان عزیز در گرو توجه و التزام به همین آرمان‌های بلند است و سعادت ما نیز با همین اهداف بزرگ پیوند خورده است. از خداوند تعالی توفیق بر مجاهدت برای این آرمان‌ها را مسئلت کرده و از او می‌طلبیم که ما را نیز در زمره مجاهدان و شهیدان این راه قرار دهد

۳۱۲/۳۸.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha