پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دارابی

حوزه/ دبیر علمی طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی با بیان اینکه نظام موضوعات منسجم آموزشی در شورای علمی طراحی شد، گفت: این نظام در محورهای متعددی که نیازمند درگیر شدن دانشجوی علوم انسانی با بحث های علوم انسانی و اسلامی مطرح است، ذیل نظر اساتید صاحب نظر طراحی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رضا دارابی عصر امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه بازه زمانی 5 ساله را در فاز نخست اجرای طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: دانشجویان سال اول را جذب این طرح کرده و از سال دوم دانشگاه تا پیش از تنظیم و تدوین پایان نامه ارشد در این دوره هستند.

دبیر علمی طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی با بیان اینکه نظام موضوعات منسجم آموزشی در شورای علمی طراحی شد، ابراز داشت: این نظام در محورهای متعددی که نیازمند درگیر شدن دانشجوی علوم انسانی با بحث های علوم انسانی و اسلامی مطرح است، ذیل نظر اساتید صاحب نظر طراحی شد.

دارابی تصریح کرد: ویژگی مثبت برنامه محتوایی ما نسبت به برنامه های مشابه آن است که سعی شده رویکردها و اندیشه های مختلفی که در رابطه با علوم انسانی وجود دارد، در نظر گرفته شود و تیم مشترکی از اساتید حوزه و دانشگاه در طراحی این نظام موضوعات ما دخیل باشند.

وی افزود: تاکنون سه تیم درباره موضوعات "ماهیت علوم انسانی مدرن"، "دین شناسی و ظرفیت های علوم حوزوی" و "علم دینی و علوم انسانی اسلامی" تشکیل شده است.

دبیر علمی طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی، کادرسازی و تربیت اعضای هیأت علمی دانشگاه،  پژوهشگران و اساتید علوم انسانی کشور است و براین اساس بعد از پایان فاز نخست این دوره 5 ساله، برنامه ریزی های جدی تری نیز خواهیم داشت.

دارابی تصریح کرد: همچنین پیش نیازهایی با ارتباط گیری مجموعه های علمی قم و تهران برای عمیق تر شدن محتوا صورت گرفته است.

وی افزود: طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی شامل موضوعات عمومی و تخصصی رشته هاست.

دبیر علمی طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی همچنین بر لزوم تداوم و تقویت تسهیلات رفاهی نخبگان علوم انسانی تاکید کرد و گفت: امسال 350 دانشجوی نخبه از سراسر کشور در دومین دوره طرح نخبگان گفتمان علوم انسانی شرکت کرده و شرکت کنندگان رتبه های برتر کنکور سراسری علوم انسانی و رتبه های اول تا سوم ۱۰ رشته علوم انسانی از ۱۴ دانشگاه برتر کشور هستند.

دارابی در پایان با بیان اینکه شرکت کنندگان طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی باید در شان نخبه علوم انسانی برنامه ریزی کند، گفت: استادان این طرح به ارزیابی گزارش کار و سطح علمی شرکت کنندگان طرح خواهند پرداخت.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha