پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید عبدالله قدمی - حوزه کرمانشاه

حوزه / استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت ادعیه در زندگی انسان ها گفت: دعا انسان را از مرکب غرور و کبر که سرچشمه انواع بدبختى ها و مجادله در آیات اللّه است فرود می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»  از کرمانشاه، حجت الاسلام سید عبدالله قدمی در جمع طلاب کرمانشاهی با اشاره به اهمیت دعا عنوان داشت: در قرآن آیات متعددی در ارتباط با دعا و اهمیت آن وجود دارد تا جایی که برخی از آیات قرآن خود به نوعی دعا و درخواست است و روایات فراوانی نیز در ارتباط با اهمیت و ارزش دعا کردن از ائمه ی معصومین(علیهم السلام) نقل شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین تصریح کرد: در حدیثى از پیغمبر گرامى اسلام(ص) آمده است: اَلْدُّعاءُ هُوَ الْعِبادَةُ: «دعا عبادت است» لذا طلاب و روحانیون نسبت به انس با ادعیه و قرائت قرآن اهتمام ویژه داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: انسان در هر حال نیازمند عنایت و امداد خداوند است و این نیازمندی، قابل انکار نیست لذا درخواست از خداوند و دعا به درگاه او که برای رفع نیاز است، لازم است و در فطرت انسان ریشه دارد.

حجت الاسلام قدمی در پایان به اهمیت دعا اشاره کرد و بیان داشت: دعا نه تنها اثرات مادی و معنوی فراوان دارد، بلکه آثار تربیتی بسیاری دارد که نباید آنها را از خاطر برد، دعا سبب مى شود که انسان خود را نیازمند خدا ببیند و در برابرش خضوع کند و از مرکب غرور و کبر که سرچشمه انواع بدبختى ها و مجادله در آیات اللّه است فرود آید و براى خود در برابر ذات پاک او، موجودیتى قائل نشود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha