پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه خواهران

حوزه / استاد حوزه خواهران مشهد: گفت گاهی درس خواندن برای برخی افراد پرده ای ظلمانی و حجاب شده است و غرور باعث دوری آن ها از حقیقت می شود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، خانم جزایری، امروز در جلسه اخلاق ویژه طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با اشاره به اينكه غرور از جمله صفات زشت محسوب مي گردد، تصریح کرد: گاهی درس خواندن برای برخی افراد پرده ای ظلمانی و حجاب شده است و غرور باعث دوری آن ها از حقیقت می شود.

وي به معرفی شیعه واقعی پرداخت و با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) كه مي فرمايند «هرگاه شیعیان ما در کوچه و بازار راه می روند و مردم آن ها را می بینند، به ما رحمت می فرستند» گفت: شیعه باید با عملش به مردم درس دهد و فقط به موعظه اکتفا نکند، زیرا راه رسیدن به بهشت عمل به دانسته ها است.

جزایری با توجه به لازمه ترک معصیت و انجام اوامر الهی برای رسیدن به معرفت الله، خاطر نشان کرد: محبت خداوند و هوی و هوس در دل آدمی به يكديگر جا نمی گیرد؛ بنابراين زمانی که انسان دچار گناه می شود يعني هوی و هوس در دل می پروراند.

استاد حوزه خواهران مشهد: عبادت و پرهیز از گناه را مایه رسیدن به کمال و نورانیت قلب ها دانست و گفت: گاهی اوقات، دوست داشتن ستایش، انسان را وادار می کند حتی محرمات را انجام دهد ولی توجه به این نکته مهم است که ستایش واقعی زمانی صورت مي گيرد که انسان با انجام وظایف الهی به حقیقت برسد.

وی در پایان با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) گفت: اگر می خواهید  اخلاق عملی داشته باشید به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به بزرگی کسی که در پیشگاه او گناهي انجام مي شود بايد توجه داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha