دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید جلال حسینی - آستان قدس رضوی

حوزه / دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی از اجرای بیش از ۸ هزار جشن و برنامه فرهنگی متنوع در ایام دهه کرامت رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از مشهد، حجت الاسلام سیدجلال حسینی با بیان این مطلب گفت: امسال سعی شده است با هدف ايجاد شور و نشاط معنوي شايسته در ايام ميلاد امام رضا(ع)، بیش از 8000 برنامه شامل مسابقه، نمایشگاه، سخنرانی و اجرای سرود و... در موسسات، سازمان‌ها، حوزه‌های ستادی آستان قدس رضوی برپا شود. این برنامه ها از طریق کاروان های «زیرسایه خورشید» و «در شعاع خورشید» در تمامی استان‌ها و تعداد زیادی از روستاهای موقوفه دار آستان قدس رضوی و 11 کشور جهان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: برگزاری این جشن‌ها همزمان با اولین روز از دهه کرامت رضوی به صورت هماهنگ با نهادهای سراسر کشور با شعار اقدام و عمل جهادی با پیروی از سبك زندگي اهل بيت(ع) آغاز شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: از این تعداد، بیش از 800 برنامه داخلی در قالب‌های مختلف از جمله نمایشگاه، مسابقات کتابخوانی و قرآن، مجالس سخنرانی و مداحی، اجرای گروه تواشیح، سرود، مجالس شب شعر رضوی و... توسط موسسات و سازمان‌های فرهنگي، اقتصادی، اجتماعی، درمانی و موقوفاتی آستان قدس رضوی در ايام دهه كرامت رضوی اجرا می‌شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: 3 هزار برنامه جشن، مولودی، مداحی و سخنرانی، نمایشگاه، مسابقات فرهنگی و... در شهرها و روستاهای موقوفه دار آستان قدس رضوی در قالب طرح «درشعاع خورشید» همزمان با اولین روز از دهه کرامت رضوی اجرایی شده است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: همچنین 3100 برنامه جشن، مولودی، مداحی و سخنرانی، نمایشگاه، مسابقات فرهنگی و... در تمامی 31 استان میهن اسلامی و در  460 شهر در قالب 59 کاروان «زیر سایه خورشید»  اجرا می‌شود.

 وی با اشاره به برگزاری جشن‌های میلاد رضوی توسط آستان قدس رضوی در حوزه بین المللی گفت: امسال500 جشن میلاد رضوی با برنامه‌های متنوع در 11 کشور خارجی و 90 شهر از این کشورها برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: نزدیک به 500 جشن، مولودی، مداحی و سخنرانی، نمایشگاه، مسابقات فرهنگی و...  نیز در حوزه‌هاي ستادي و سازما‌ن‌هاي زيرمجموعه سازمان مركزي آستان قدس رضوي برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha