شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای دبیرخانه همایش صدف کوثر با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ دبیرعلمی همایش ملی « صدف کوثر» گفت: همایش ملی ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) با هدف تبیین و معرفی شخصیت نورانی این بانوی فداکار اسلام دی ماه سال جاری در شهر مقدس قم در دو مرحله برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی در دیدار اعضای برگزاری همایش «کوثرصدف» با حضرت آیت الله مکارم شیرازی  با بیان این که جایگاه حضرت خدیجه(س) به درستی شناخته نشده است، اظهارداشت: همایش ملی صدف کوثر با فراخوان مقالاتی در 14 محور پیرامون شخصت نورانی حضرت خدیجه (س) نیمه نخست دیماه با حضور شخصیت های علمی و تاثیر گذار جهان اسلام برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش ملی صدف کوثر با بیان این که جایگاه حضرت خدیجه (س) در میان مسلمانان از جمله شیعه و سنی به درستی شناخته نشده است، اظهار داشت: دبیرخانه همایش از یک سال گذشته تلاش‌های زیادی در برگزاری هر چه باشکوه تر این همایش کرده است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: همایش ملی «صدف کوثر» به همت جامعه المصطفی و مشارکت حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) در دو روز برگزار می‌شود، یک بخش از همایش در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) و بخشی نیز در جامعه الزهرا(س) خواهد بود.

دبیر علمی همایش صدف کوثر با اشاره به این که اقداماتی جهت برگزاری همایش ملی صدف کوثر صورت گرفته است، گفت: فراخوان مقاله در 14 محور مختلف از جمله زیست نامه حضرت خدیجه (س)، منزلت حضرت خدیجه (س) نزد پیامبر (ص)، جایگاه حضرت خدیجه (س) در آثار خاورشناسان و همچنین حضرت خدیجه (س) و همسران پیامبر (ص) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: حضرت خدیجه (س) و فرزندان، نقش حضرت خدیجه (س) در گسترش اسلام، بررسی تراث علمی و روایی حضرت خدیجه (س)، حضرت خدیجه (س) در روایات و زیارات، خدیجه کبری (س) و ایثار اموال، الگوهای رفتاری حضرت خدیجه (س)، حضرت خدیجه (س) در ادبیات فارسی، کتاب‌شناسی حضرت خدیجه (س) و همچنین حضرت خدیجه (س) در منابع اهل سنت  از دیگر محورهای همایش است.

وی یادآور شد: جهت برگزاری همایش صدف کوثر با سخنرانان و علما رایزنی‌هایی صورت گرفته است و در گام نخست خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و توضیحاتی سازنده و ارزشمند در این مورد داده شد.

دبیر علمی همایش ملی صدف کوثر در خصوص انتشار مقالات ارسال شده به دبیرخانه اظهار داشت: مقالات ارسال شده به دبیرخانه در مجموعه و موسوعه ای به چاپ می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی تصریح کرد: اقدام دیگری که در برگزاری همایش صدف کوثر صورت گرفته است، مشارکت اهل سنت است، فراخوان مقاله به نمایندگی‌های جامعه الزهرا در خارج از کشور ارسال شده است تا از آثار آنها نیز استفاده شود.

وی با بیان این که همایش ملی «صدف کوثر» در نیمه نخست دی ماه  سال جاری برگزار می‌شود، یادآور شد: با بیان این که تا کنون، 50 مقاله به دبیرخانه رسیده است، مهلت ارسال مقالات تا اواخر آبان ماه است و علاقمندان می‌توانند موضوعات خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

دبیر علمی همایش ملی صدف کوثر تصریح کرد: امروز دشمن سه تخریب از جمله تخریب اعتقادات و باورها، تخریب روح امید و همچنین تخریب وحدت اسلامی را ساماندهی می‌کند و ما در همایش ملی صدف کوثر، با حفظ وحدت به تبیین شخصیت آن حضرت می‌پردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی بیان داشت: دبیرخانه همایش به 30 پژوهشگر و قلم به دست سفارش مقاله داده است تا مقالات ارزنده ای در این همایش ارائه شود.

 وی عنوان کرد: تأثیر فیلم بسیار بیشتر از سخنرانی و یا رسانه نوشتاری است و می‌تواند تأثیرهای فراوانی در این خصوص داشته است و این همایش می‌تواند زمینه ای برای ارائه مقالات ارزشمند در خصوص زندگی نامه حضرت خدیجه (س) و استفاده از این مقالات جهت تهیه فیلم نامه و تهیه فیلم زندگانی حضرت خدیجه (س) باشد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha