شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی

حوزه/ عضو هیأت علمی جامعة المصطفی از انتشار موسوعه ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) همزمان با برگزاری همایش ملی "صدف کوثر" خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، امروز در دیدار با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به برگزاری همایش ملی "صدف کوثر" در دی ماه سال جاری، اظهارداشت: در دیداری که اوایل امسال با مقام معظم رهبری داشته ایم، معظم له ضمن تایید و تشویق به منظور برگزاری این همایش، خواستار معرفی شایسته حضرت خدیجه(س) به همگان شدند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی ادامه داد: همایش ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها با عنوان « صدف کوثر»، دوم دی ماه سال جاری، در دو مرحله ابتدا در مدرسه عالی امام خمینی(ره) و سپس در جامعة الزهرا علیهاالسلام با همکاری جامعة المصطفی(ص) العالمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعة الزهرا علیهاالسلام برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ادامه داد: این همایش از سه کمیته اجرایی، ارزیابی و پیگیری تشکیل شده است که روسای مجموعه های دست اندرکار به عنوان کمیته اجرایی، حضور 5 نفر از اعضای هیأت علمی و صاحب قلم به عنوان اعضای کمیته ارزیابی همایش فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت دبیرخانه همایش گفت: مقالات همایش در دو بخش موضوعات سفارشی و فراخوان شده تاکنون پذیرای دریافت بیش از 50 مقاله است که این فراخوان و دریافت تا نیمه دوم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی افزود: دبیرخانه همایش در خصوص موضوعات سفارشی به منظور غنی سازی هر چه بیشتر همایش  به 30 نفر از شخصیت های برجسته حوزوی از جمله آیت الله کریمی جهرمی، حجج اسلام و المسلمین یوسفی غروی و رضا مختاری و تنی چند از اساتید و اعضای هیأت علمی جامعة الزهرا سلام الله علیها و جامعة المصطفی(ص) العالمیه  سفارش ارائه مقاله داده است.

وی اظهارداشت: بخش دوم دریافت مقالات به دو صورت 14 موضوعات فراخوان شده و موضوعات هم عرض می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی تصریح کرد: از آنجا که حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها دارای شخصیتی مظلوم در تاریخ اسلام می باشد و از ایشان منابع زیادی موجود نیست، لذا بر آن شدیم تا با باز گذاشتن دست نویسندگان در موضوعات هم عرض با موضوعات همایش، آثار ارزشمند قلمی متعددی را گردآوری کنیم.

دبیر علمی همایش با بیان اینکه یک پنجم مقالات رسیده از مرحله اول داوری گذشته اند، اظهارداشت: با توجه به اهمیت موضوع همایش با رایزنی هایی که با دانشگاه قرآن و حدیث انجام شده، قرار است توسط چند محقق دانشگاه « شناختنامه یا موسوعه حضرت خدیجه سلام الله علیها» در چندین جلد با گردآوری مقالات، کتب و آثار مکتوبی که پیرامون حضرت و سیره علمی و علمی ایشان است، با نظم و سیاق خاصی تدوین شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha