سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام صفر فلاحی

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است آثار تولید شده در کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی و اسپانیولی منشتر و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فلاحی، عصر امروز در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه علیهاالسلام با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: آستان مقدس تا کنون دو کنگره برگزار کرده که نخستین آنها، درباره کریمه اهل بیت(س) و جایگاه قم در سال 1385 برگزار شد.
وی با اشاره به دومین کنگره آستان مقدس درباره علی بن  ابراهیم قمی گفت: بر اساس ضرورت های موجود، لازم دیدیم درباره شخصیت حضرت آمنه سلام الله علیها، مادر گرامی رسول اکرم(ص) کنگره ای برگزار شود تا خدمتی در این عرصه انجام داده باشیم.
معاون فرهنگی آستان مقدس ادامه داد: متأسفانه به دلیل فراز و فرودهای تاریخ اسلام و مشکلاتی که جهان اسلام در عصرهای گوناگون با آن دست و پنجه نرم کرده، برخی از عرصه ها، از جمله جایگاه حضرت آمنه سلام الله علیها و نقش آن حضرت، مورد غفلت قرار گرفته است؛ به گونه ای که آثار علمی و تاریخی درباره ایشان کم است.
وی با اشاره به جنبه بین المللی این کنگره گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است آثار تولید شده در کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها به زبان های فارسی،‌ عربی، انگلیسی، ترکی و اسپانیولی منشتر و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.
وی در پایان افزود: برپایی این کنگره می تواند پایه ای برای فعالیت های فرهنگی باشد و با توجه به این که حضرت آمنه سلام الله علیها مادر پیامبر اکرم(ص) هستند، می تواند محور وحدت اسلامی باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha