پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم

حوزه /حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اگر صفات برجسته حضرت آمنه علیها السلام همچون تقوا، پرهیزکاری و نورانیت ایشان را بیان کنیم، می توانیم در برابر هجمه های فرهنگی که امروزه در فضای مجازی به صورت گسترده وجود دارد و به دنبال تخریب شخصیت زن هستند، بایستیم و الگویی درست در پیش روی افراد جامعه، به ویژه زنان ترسیم کنیم

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله العظمی مکارم شیرازی عصر امروز در جمع اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها که در دفتر معظم له برگزار شد، گفتند: بخشی از تاریخ اسلام در تاریکی قرار گرفته و یکی از خدماتی که کنگره ها می تواند داشته باشند، روشن کردن این نقاط تاریخ اسلام باشد.
ایشان با بیان این که بسیاری از جنبه های شخصیتی این بانوی گرامی اسلام برای مسلمانان ناشناخته است  به طوری که بسیاری نام حضرت آمنه علیهاالسلام را نشنیده و یا تنها نسبت ایشان را با رسول اکرم(ص) می دانند،اظهار امیدواری کردند: با برگزاری این کنگره گامی ارزشمند برای معرفی این شخصیت بزرگ و مورد احترام در جهان اسلام برداشته شود.
این مرجع تقلید برگزاری این کنگره را نشان دهنده جایگاه زن در اسلام و اهیمت آن در میان مسلمانان دانستند و گفتند: مخالفان اسلام، اینگونه سمپاشی می کنند که اسلام دین مردانه است و برای زن اهمیتی قائل نیست؛ زمانی که چنین کنگره هایی درباره زنان بزرگ اسلام برگزار می شود، پاسخی به سخنان بی منطق و بیهوده است.
ایشان به ضرورت توجه پیروان مکتب اهل بیت(ع) درباره شخصیت حضرت آمنه علیها السلام اشاره و بیان کردند: شایسته نیست در دیگر کشورها و در میان پیروان سایر مذاهب اسلامی درباره مادر حضرت رسول اکرم(ص) کارهایی انجام داده باشند، ولی ما آنگونه که باید دراین عرصه حضور پررنگ نداشته باشیم؛ ما در عرصه های زیادی از آنها جلو هستیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: اگر صفات برجسته حضرت آمنه علیها السلام همچون تقوا، پرهیزکاری و نورانیت را بیان کنیم، می توانیم درباره هجمه های فرهنگی که امروزه در فضای مجازی به صورت گسترده وجود دارد و به دنبال تخریب شخصیت زن هستند، بایستیم و الگویی درست در پیش روی افراد جامعه، به ویژه زنان قرار دهیم.
ایشان با بیان این که ممکن است در این عرصه منابع زیادی در پیش روی پژوهشگران نباشد، گفتند: بهتر است ستاد کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها، سرفصل های کافی و منابع موجود را به پژوهشگران معرفی کند تا ضمن غنی شدن آثار تولید شده، شرایط را برای استقبال هرچه بیشتر پژوهشگران فراهم نماید.
خاطرنشان می شود کنگره حضرت آمنه علیها السلام آذر ماه سال آینده از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha